نهمین معدن بزرگ مس دنیا دیجیتالی می‌شود

عصر معدن- کمپانی Minera Las‌ Bambas به‌تازگی خبرهای خوبی را در ارتباط با استفاده از فناوری‌های جدید در لاس‌بامباس نهمین معدن بزرگ مس دنیا منتشر کرده است. به گفته این کمپانی این معدن اولین عملیات در آمریکای‌جنوبی است که فناوری دیجیتال‌شدن را به‌خدمت می‌گیرد.;

نهمین معدن بزرگ مس دنیا دیجیتالی می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از مس پرس، کمپانی معدنی Minera Las Bambas واقع در پرو، یک پروژه سرمایه‌گذاری مشترک بین کمپانی ام‌ام‌جی (MMG) و کمپانی سیتیک متال (CITIC Metal) است. کمپانی معدنی Minera Las Bambas در ماه جاری قراردادی با کمپانی نوکیا و Telefónica Perú به امضا رساند تا پروژه‌های دیجیتالی شدن و اتوماسیون را در سایت خود واقع در منطقه جنوب مرکزی Apurímac به انجام رساند.

    این قرارداد که شامل برنامه‌ریزی ظرفیت معدن و ارائه پشتیبانی فنی برای 5 سال آینده است، مستلزم ساخت و استقرار یک شبکه خصوصی LTE در ارتفاع 4 هزار و 600 متری از سطح دریا است. این شبکه باید کلیه حسگرها، ماشین‌ها و کارگران را به روشی انعطاف‌پذیر به یکدیگر متصل کند. پس از اتمام استقرار اولیه این شبکه، برای شروع انتقال خدمات به شبکه جدید، باید ارزیابی از برنامه‌های معدن انجام شود.

    انتظار می‌رود این شبکه جدید، خدمات بی‌سیم موجود را بهبود بخشیده و به این معدن اجازه دهد راه‌حل‌های ایمنی بیشتری را به کار گیرد و همچنین، هزینه‌های سیستم ارتباطی Tetra خود را نیز کاهش دهد. در بیانیه مطبوعاتی این کمپانی‌ها آمده است که هرچه این شبکه بیشتر به سمت 5G حرکت کند، از فناوری‌های مکالمه در لحظه و تماس تصویری بهره‌مند خواهد شد.

    معدن لاس‌بامباس نهمین معدن بزرگ مس در جهان است و در سال 2018 بالغ بر 385 هزار تن مس کاتدی که معادل حدود 2 درصد از تولید جهانی است، مس تولید کرده است. این معدن اولین عملیات در آمریکای جنوبی است که این فناوری جدید را به خدمت می‌گیرد.
    مدیر فناوری منطقه‌ای معدن Minera Las Bambas در این ارتباط گفت: این یک نقطه عطف مهم برای این معدن است، زیرا مجموعه‌ای از راه‌حل‌های جدید فناوری اتوماسیون را ارائه می‌دهد که بهره‌وری در عملیات معدنی را افزایش داده و همچنین از اتوماسیون پیشرفته‌تر برای بهبود ایمنی کارگران پشتیبانی می‌کند.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر