معرفی برترین دارندگان ذخایر مس؛ شیلی تا ۱۰۰ سال ذخیره دارد

عصر معدن- شیلی با ۱۷۰ میلیون تن ذخایر مس در صدر جهان قرار دارد. این کشور با روند استخراج کنونی تا ۱۰۰ سال آینده ذخیره دارد. پس از شیلی، استرالیا و پرو قرار دارند.;

معرفی برترین دارندگان ذخایر مس؛ شیلی تا ۱۰۰ سال ذخیره دارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو، از مجموع 830 میلیون تن ذخایر جهانی مس، شیلی با در اختیار داشتن 170 میلیون تن ذخایر فلزسرخ (تقریبا 2 برابر دخایر مس پرو )، در سال 2018میلادی در صدر جهان ایستاد. این میزان ذخایر با روند استخراج کنونی، تولید مس این کشور را تا 100 سال آینده تضمین خواهد کرد.

    همچنین شیلی با تولید 5.8 میلیون تن مس در سال 2018 بزرگترین تولیدکننده فلز سرخ در جهان شد. مس نقش مهمی در اقتصاد شیلی دارد و حدود 20 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می دهد. افزایش قیمت مس، اقتصاد شیلی را به یکی از قویترین اقتصادهای آمریکای لاتین تبدیل کرد.

    معدن اسکوندیدا متعلق به شرکت بی اچ پی بیلیتون، یکی از بزرگترین معادن کشور شیلی به شمار می رود.

    همچنین استرالیا با برخورداری از 88 میلیون تن ذخایر مس تقریبا 13 درصد کل ذخایر را در اختیار داشته و در رتبه دوم جهان قرار دارد.

    پرو دومین کشور تولیدکننده مس در سال 2018 است که با 83 میلیون تن ذخایر فلز سرخ در رتبه سوم جهان قرار دارد. این کشور طی سال گذشته میلادی 2.4 میلیون تن مس تولید کرد.

    همچنین روسیه و اندونزی به ترتیب با در اختیار داشتن 61 میلیون تن و 51 میلیون تن ذخایر مس در رتبه های چهارم و پنجم جهان جای دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر