تولید هشت ماهه کاتد مس از مرز ۱۸۸.۹ هزار تن گذشت

عصر معدن- تولید کاتد مس در دوره هشت ماهه امسال نسبت به دوره مشابه پارسال ۷.۱ درصد افزایش را ثبت کرد و به رقم ۱۸۸.۹ هزار تن رسید.;

تولید هشت ماهه کاتد مس از مرز ۱۸۸.۹ هزار تن گذشت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، برپایه آمارهای مقدماتی وزارت صنعت، معدن وتجارت گویای آن است که در هشت ماهه ابتدایی سال گذشته 176.3 هزار تن کاتدمس تولید شده بود.

    این در حالی است که تولید کاتد مس در هفت ماهه امسال با رشد 6 درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال به رقم 162 هزار و 730 تن رسید که توسط واحدهای پالایشگاه و لیچینگ سرچشمه و میدوک کرمان تولید شد.

    کنسانتره مس 804.4 هزار تن

    میزان کنسانتره مس تولید شده در هشت ماهه امسال برابر با 804 هزار و 480 تن ثبت شد که نسبت به دوره مشابه پارسال یک درصد افزایش را نشان می دهد.

    سهم کنسانتره مس تولید شده در آبان ماه امسال 97 هزار و 665 تن بود که افزایش سه درصدی در مقایسه با آبان 98 دارد.

    تولید کنسانتره مس در دوره هفت ماهه امسال به رقم 706 هزار و 816 تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال 98 افزایش دو درصدی نشان می‌دهد. این امر حاصل عملکرد واحدهای تغلیظ مس میدوک، سونگون (آذربایجان شرقی)، سرچشمه، چهل کوره (سیستان و بلوچستان)، مزرعه (آذربایجان شرقی) و 500 تنی بود.

    میزان کنسانتره مس تولیدی در مهرماه امسال در واحدهای مورد بررسی حاکی از تولید 107 هزار و 192 تن است که در مقایسه با ماه مشابه پارسال رشد پنج درصدی را ثبت کرد.

    235.3 هزار تن تولید مس آند

    آمارهای عملکرد مجموعه های سرچشمه و خاتون آباد در زمینه تولید مس آند در هشت ماهه امسال خبر از تولید 235 هزار و 397 تن می دهد که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته رشد 16 درصدی دارد.

    ضمن اینکه تولید آبان ماه آند مس در واحد های یاد شده رقم 30 هزار و 287 تن را نشان می دهد که در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته افزایش 44 درصدی دارد.

    آمارهای مورد بررسی گویای آن است که در دوره فروردین لغایت مهرماه، تولید مس آند به رقم 205 هزار و 110 تن رسید که نسبت به هفت ماهه ابتدایی پارسال 12 درصد افزایش بازدهی داشت.

    مهرماه 99 واحدهای مس سرچشمه و خاتون‌آباد (کرمان) 25 هزار و 574 تن آند تولید کردند که در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته 32 درصد رشد دارد.

    به گزارش ایرنا، هفت ماهه امسال 102 میلیون و 916 هزار تن سنگ مس از معادن مربوطه استخراج شد که نسبت به برنامه پیش‌بینی شده برای امسال افزایش سه درصدی دارد.

    همچنین تولید کاتد مس در 6 ماهه امسال افزون بر 139 هزار و 899 تن بود که نسبت به مدت مشابه سال 98 افزایش 6 درصدی داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر