معادن مس شیلی در حال بررسی کاهش تولید

عصر معدن- با تشدید اقدامات مهار شیوع کرونا ویروس، معادن مس شیلی در حال بررسی کاهش تولید هستند.;

معادن مس شیلی در حال بررسی کاهش تولید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از کالاخبر، انجمن شرکت‌های معدنی مس شیلی Sonami اعلام کرد که شرکت‌ها به دلیل شرایط تحمیل شده توسط شیوع کرونا ویروس، مجبور به اتخاذ تصمیم‌های دشواری شده‌اند. اقدامات این شرکت‌ها شامل ارائه اطلاعات درباره این بیماری و اقدامات پیشگیرانه تا توقف پروژه‌های در حال اجرا شده است. برخی از شرکت‌ها در حال حاضر در حال بررسی کاهش تولید هستند.

    شرکت‌های بزرگ در تلاش برای کاهش شیوع، نیروی کار خود را تا 30 درصد کاهش داده‌اند و برخی دیگر مانند شرکت بزرگ دولتی کودلکو بزرگ‌ترین شرکت معدنی مس دنیا، پروژه‌های توسعه‌ای خود را معلق کرده است. انجمن Sonami اعلام کرد که شرکت‌های کوچک و متوسط تحت نظر این انجمن صدمه بیشتری دیده‌اند زیرا بر خلاف شرکت‌های بزرگ بین‌المللی مانند بی‌اچ‌پی، انگلو امریکن و آنتوفاگاستا از منابع مالی برخوردار نیستند.

    انگلو امریکن اعلام کرد که هرگونه تاثیر نهایی در تولید را اطلاع‌رسانی خواهد کرد، اما در عین حال اشاره کرد که این تاثیر ناچیز خواهد بود زیرا می‌تواند از مواد معدنی انبار شده برای فرآوری استفاده کند. آنتوفاگاستا نیز اعلام کرد که کاهش موقتی نیروی کار تا به حال تاثیر کمی در تولید داشته است، اما قصد دارد تا در گزارش سه ماهه نخست سال جاری، پیش‌بینی تولید سالانه را اصلاح کند.

    انجمن Sonami اعلام کرد که برخی شرکت‌های متوسط که آسیب زیادی ناشی از کاهش قیمت جهانی مس متحمل شده‌اند، شروع به تعطیلی موقت عملیات خود کرده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر