حمایت بزرگترین کمپانی تامین برق چین از بازار مس

عصر معدن- انتظار می‌رود که کمپانی دولتی Grid Corp در کشور چین که فعالیت‌های انحصاری آن در حوزه تامین برق، ۵۰درصد از تقاضای مس سالانه این کشور را شامل می‌شود، عملکرد موفقی در مورد وعده افزایش ۵درصدی سرمایه‌گذاری در شبکه الکترونیکی چین در سال جاری داشته باشد.;

حمایت بزرگترین کمپانی تامین برق چین از بازار مس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از  مس پرس، براساس برآوردها، پیش‌بینی می‌شود کل سرمایه‌گذاری بابت گسترش زیرساخت‌های الکترونیکی چین با 2 میلیارد دلار افزایش حدوداً به 75 میلیارد دلار در سال جاری رشد پیدا کند.
    تاکنون در سال جاری هزینه کرد این کمپانی 19 درصد کمتر از مدت مشابه سال 2018 بوده و موجب فشار مضاعف بر مصرف مس به‌خصوص در بخش سیم و کابل شده است.
    اما تحلیلگران انتظار دارند که هزینه کرد در نیمه دوم سال افزایش یابد و این موجب رشد مصرف فلز سرخ خواهد شد.
    Boris Mika nikrezai، تحلیل‌گر ارشد موسسه Fastmarkets گفت: این موضوع به‌طور بالقوه یک جهش بزرگ برای تقاضای مس در چین محسوب می‌شود که احتمالاً در ماه‌های آینده بر قیمت مس تأثیر مثبت خواهد گذاشت.
    رئیس استراتژی بازارهای کالا در بانک بین‌المللی چین به موسسه Fastmarkets گفت: شبکه الکترونیکی چین، بخشی است که بسیاری از فعالان بازار به آن چشم دوخته‌اند، چراکه فعالیت‌های آن‌ها تأثیر زیادی بر قیمت مس دارد.
    کمپانی Grid Corp انحصار تأمین برق کشور چین را در اختیار دارد و پنجمین کمپانی بزرگ جهان ازنظر درآمد به شمار می‌آید. تصمیم‌گیری در این کمپانی توسط یک نهاد دولتی متمرکز به نام کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی (NDRC) انجام می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر