معدنچیان غیرقانونی از" گلنکور" حذف می‌شوند

عصر معدن- پس از فروپاشی مرگبار، کنگو قول داده است تا معدنچیان غیرقانونی از امتیازات Glencore حذف کنند.;

معدنچیان غیرقانونی از" گلنکور" حذف می‌شوند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» وزیر امور داخلی کنگو قول داد پس از رانش زمین در این هفته که منجر به کشته شدن حداقل 43 تن شد، تا یکشنبه تمام معدنچیان غیرقانونی را از معدن مس و کبالت دور کند.

    حادثه روز پنجشنبه در شرکت مس Kamoto (KCC)در نزدیکی مرز جنوبی جمهوری دموکراتیک کنگو با زامبیا خطراتی  برای اداره کنندگان به وجود آورده است. زیرا آنها با استفاده از ابزارهای ابتدایی ده‌ها متر زیر زمین حفر می‌کنند .

    گلنکور برآورد می کند که حدود 2000 عدد حفاری هر روز در اموال KCC انجام می‌شود. ده ها هزار نفر دیگر در داخل و خارج از معادن مهم دیگر در سراسر نوار مس مسکو مشغول به کار هستند.

    وزیر کشور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: "از فردا، اگر شما به اینجا برگردید، هیچ گونه مخفی کاری را مشاهده نخواهید کرد." "ما قصد داریم اقداماتی را برای تخلیه همه افراد انجام دهیم."
    Olongoنگفت که دولت چگونه برنامه‌ریزی کرده‌است تا معدنچیان را خارج کند. فرماندار استان Lualaba، جایی که معدن در آن قرار دارد نیز روز جمعه به رویترز گفت که ارتش برای جلوگیری از ورود معدنچیان به KCC اعزام خواهد شد.
    سخنگوی Glencore به درخواست برای نظر پاسخ نداد.

    ارتش کنگو صدها نفر از سربازان را نزدیک به معدن Tenke که متعلق به شرکت چین مولیبدن است، در واکنش به حضور بیش از 10،000 معدنچیان غیر رسمی در آنجا، فرستاده است.  

    این حرکت ها باعث برانگیختن فعالان حقوق بشر شده و این در حالی است که تهدیدهای آنها منجر به درگیری های خشونت آمیز و سوء استفاده می شود. فعالان همچنین می گویند که این واکنش های امنیتی به معنای نادیده گرفتن عوامل اصلی است که مردم را به معادن می برد و فقر و بیکاری را به همراه دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر