مس باهنر کرمان، ایران را از واردات لوله‌های آلیاژی بی‌نیاز کرد

عصر معدن- شرکت صنایع مس شهید باهنر کرمان در سال رونق تولید و در راستای اهداف تبیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی و نظر به اهمیت خودکفایی و استقلال کشور، موفق به تولید لوله‌های خاص آلیاژی در مقیاس مورد نیاز کشور شده است.;

مس باهنر کرمان، ایران را از واردات لوله‌های آلیاژی بی‌نیاز کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا،مدیرعامل شرکت صنایع مس شهید باهنر افزود: این شرکت در راستای سیاست‌های کلان کشور و فرمایشات مقام معظم رهبری و اهمیت جلوگیری از خروج ارز در شرایط حساس کنونی، موفق به تولید انواع لوله های خاص آلیاژی مورد استفاده در نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها و صنایع دریایی کشور در مقیاسی شده که عملا نیاز کشور از این محصول مرتفع شود.
    مجید ضیایی اظهار داشت: با تکیه بر دانش و غیرت همکاران سخت کوش و سالها تلاش کارشناسان و مدیران این مجموعه، این شرکت با افتخار اعلام می‌دارد که انواع آلیاژهای کاپرنیکل، آدمیرال و آلومینیوم براس را در سایزهای مختلف در مقیاس مورد نیاز کشور تولید می‌کند.
    وی ادامه داد: هم اکنون این محصولات بومی‌سازی شده اند و در برخی از پالایشگاه‌ها و نیرو گاه‌های ایران نیز استفاده شده و مورد تایید کارشناسان فنی قرار گرفته و وزارت صنعت، معدن، تجارت نیز تولید انحصاری این محصول را توسط شرکت صنایع مس باهنر اعلام کرده است.
    مدیرعامل شرکت صنایع مس شهید باهنر گفت: ایران در شرایط حساس کنونی می‌تواند علاوه بر رفع نیاز داخل، به عنوان تنها تولید کننده این محصول در منطقه، این لوله‌های آلیاژی خاص را به دیگر کشورها صادر کند که علاوه بر جلوگیری از خروج ارز، برای کشور ارز آوری نیز داشته باشد.
    لوله‌های آلیاژی محصولی تخصصی است که به دلیل خواص فنی بسیار خاص، تولید آن نیازمند دانش فنی پیچیده و ماشین‌آلات پیشرفته بوده که در کندانسورها، آب شیرین‌کن‌ها و تجهیزات برودتی - حرارتی خاص در صنایع استراتژیک کاربرد فراوان دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر