تکاپوی مسی چین

عصر معدن- بهای فلز مس در هفته قبل در بازارهای جهانی با نوساناتی همراه بود، ولی به طور کلی در هفته گذشته روندی صعودی داشت. به نحوی که قیمت این فلز بنیادین از قیمت ۵۸۶۰.۰۰ دلار به ازاء هر تن در تاریخ ۱۴ماه ژانویه سال ۲۰۱۹ میلادی، به قیمت ۶۰۲۲.۰۰ دلار به ازای هر تن در تاریخ ۱۸ ماه ژانویه سال میلادی جاری، رسید.;

تکاپوی مسی چین
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» گروه تحلیلی کارگزاری سی ولکس نوشت: عوامل زیادی در هفته قبل بر قیمت فلز مس در بازارهای جهانی اثر داشتند که مهم ترین آن به شرح زیر است.
    در ابتدای هفته معاملاتی گذشته براساس گزارش سایت Kitco، مصالحه دو کشور چین و آمریکا در خصوص جنگ تجاری به وجود آمده بین آنها، موجب بروز دورنمایی مثبت نسبت به روند رو به بهبود اوضاع مالی در 2کشور چین و آمریکا شد. براساس این گزارش چین در تلاش است تا میزان واردت این کشور از ایالات متحده در 6سال آینده را زیاد کند. این معامله قرار است به ارزش 1 تریلیون دلار، باشد و هدف آن کاهش کسری تجاری ایالات متحده را با چین است که احتمالا به صفر خواهد رسید. همین امر نیز موجب رویکرد معامله گران و سفته بازان بین المللی به خرید فلزات بنیادین مانند مس در هفته قبل در بازارهای جهانی گشت و متعاقباً با افزایش میزان تقاضای فیزیکی خرید مس، قیمت این فلز بنیادین در هفته قبل در بازارهای جهانی با افزایش محسوس همراه شد.
    تحلیل تکنیکال
    با توجه به شواهد و اسیلاتورهای موجود در تحلیل تکنیکال، فلز مس روند بلند مدت صعودی دارد و لازم به ذکر است که این فلز بنیادین، نوساناتی را نیز در این بین تجربه خواهد کرد. در هفته گذشته در بازارهای جهانی، فلز بنیادین مس روندی صعودی داشت و در هفته بعد با احتمال زیادی دارای روندی صعودی خواهد بود.
    در این صورت فلز اگر مس بخواهد روندی افزایشی داشته باشد و در صورت عبور کردن از نزدیکترین مقاومت مهم و تاریخی خود که 6100 دلار به ازاء هر متریک تن می‌باشد، احتمالاً تا مقاومت قیمتی 6200 دلار به ازاء هر متریک تن نیز افزایش خواهد یافت.  در غیر این صورت چنانچه مس روندی نزولی داشته باشد، در این صورت با عبور از نزدیکترین ساپورت مهم خود یعنی 6000 دلار به ازاء هر تن، احتمال این که قیمت مس، تا سطح قیمتی حمایتی  5700 دلار به ازاء هر متریک تن نزول یابد، وجود دارد.

    اتفاقات فوق در حالی است که علاوه بر موارد یادشده، عوامل مهمی مانند میزان رشد GDP کشورهای بزرگ جهان نظیر آمریکا، چین و منطقه یورو، بروز بلایای طبیعی، مسئله تنش های سیاسی در دنیا مانند جنگ اقتصادی کشور آمریکا با اقتصاد بزرگ چین و اتحادیه اروپا، همچنین سیاست های تورم‌زدایی چین، سیاستهای فدرال رزرو آمریکا در تثبیت یا عدم تثبیت نرخ بهره بانکی، اقدامات سایر بانکهای مرکزی دنیا، نگرانی‌های ناشی از افزایش نرخ تورم جهانی و اتفاقاتی نظیر بروز اعتصابات کارگری در معادن مهم مس دنیا خصوصاً معادن مس کشور شیلی و به بهره برداری رسیدن معادن مس جدید در تعیین روند آینده فلز بنیادین مس در بازارهای جهانی تاثیرگذار خواهند بود.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر