در بازارهای جهانی؛

مس در شرایط آرامی به سر می‌برد

عصر معدن- روز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹، قیمت مس در LME نسبت به روز معاملاتی پیشین سه دلار افزایش داشته و به پنج هزار و ۲۳۱ دلار رسیده است.;

مس در شرایط آرامی به سر می‌برد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از کالاخبر، قیمت مس در روز دوشنبه 22 اردیبهشت ماه در معاملات بورس فلزات لندن نسبت به روز پنج‌شنبه 18 اردیبهشت ماه، 0.1 درصد رشد داشته و نسبت به هفته پیشین 3.4 درصد افزایش را تجربه کرده و به پنج هزار و 231 دلار رسیده است.

    قیمت سه ماهه مس در معاملات روز دوشنبه 22 اردیبهشت ماه، با افزایش 9 دلاری نسبت به روز معاملاتی پیش از آن 0.2 درصد رشد داشت و پنج هزار و 266 دلار اعلام شد. قیمت سه ماهه فلز سرخ نسبت به هفته پیش 3.5 درصد رشد را تجربه کرده است.

    روند قیمت و موجودی انبار مس در بورس فلزات لندن طی دو هفته اخیر در نمودار 1 قابل مشاهده است. طبق این نمودار، موجودی این فلز در انبارهای بورس فلزات لندن در روز دوشنبه 22 اردیبهشت ماه، با کاهش دو هزار و 25 تنی نسبت به روز معاملاتی پیش از آن همراه بوده و از 243 هزار و 700 تن به 241 هزار و 675 تن رسیده است.

     

    نمودار 2 وضعیت کانتنگو و بکواردیشن بازار مس در بورس فلزات لندن طی دو هفته اخیر را به تصویر می‌کشد. طبق این نمودار، در روز دوشنبه 22 اردیبهشت ماه در بورس فلزات لندن قیمت مس در شرایط کانتنگو به سر می‌برد. اختلاف قیمت سه ماهه و نقدی در این روز نسبت به پنج‌شنبه، افزایش 6 دلاری داشته و برابر با 35 دلار بر تن گزارش شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر