تحلیل قیمت مس و روی در بازارهای جهانی

عصر معدن- کارشناس بازار سرمایه گفت: مس در هفته معاملاتی گذشته بازارهای جهانی متاثر از افزایش ذخایر LME در لندن، با کاهش قیمت روبرو شد.;

تحلیل قیمت مس و روی در بازارهای جهانی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از صداوسیما، حسین نیا تصریح کرد:با توجه به افزایش قیمت فلز سرخ رنگ در ماه های گذشته، در آخرین هفته معاملاتی بازراهای جهانی، با عقب نشینی خریداران و جایگزینی برخی فلزات به جای فلز مس در برخی صنایع، با کاهش قیمت مواجه شد.

    وی افزود: در افق دید کوتاه مدت، قیمت این فلز می تواند متاثر از کاهش تقاضا و یا سیاست های پولی دولت ها و بانک های مرکزی مختلف قرار گیرد، اما در افق بلندمدت، با توجه به نیاز مبرم صنایع مختلف و کاهش سرمایه گذاری در سال های گذشته نسبت به اکتشاف حوزه های معدنی مس، افق قیمتی خوبی برای این فلز در بازارهای جهانی پیش بینی می شود.

    این کارشناس بازار سرمایه در خصوص قیمت فلز روی هم در بازارهای جهانی تصریح کرد: با توجه به کاهش تقاضا در چین و همچنین کاهش ذخایر روی ، شاهد کاهش قیمتی برای این فلز در هفته های اخیر شاهد بودیم.

    حسین نیا یکی از دلایل کاهش قیمت فلز روی در بازارهای جهانی، کاهش ذخایر روی در هفته معاملاتی گذشته بیان کرد و گفت: تغییرات آب و هوایی، مدیریت مصرف انرژی در چین باعث شد تا کارخانجات ذوب و روی نسبت به مدیریت و کاهش تولید اقدام کنند و در نتیجه شاهد کاهش قیمت این فلز در بازارهای جهانی بودیم.

    کارشناس بازار سرمایه در پایان گفت: پیش بینی می شود که در سه ماهه چهارم سال میلادی، با توجه به حمایت احتمالی چین از تولید و افزایش میزان تولید در این کشور، احتمال می رود تا با شاهد رشد قیمت در حوزه کامودیتی ها مواجه شویم ، ولی در کوتاه مدت شاهد نوسان بدون پدیده غالب بازارهای جهانی باشم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر