بی اچ پی، خواهان میانجیگری دولت شیلی شد

عصر معدن-شرکت BHP خواستار میانجیگری دولت در مذاکرات با معدنچیان اسکندیدای شیلی شد تا شاید از این راه اعتصاب کارگران به تعویق بیافتد.;

بی اچ پی، خواهان میانجیگری دولت شیلی شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، معدنچی BHP روز دوشنبه اعلام کرد که به طور رسمی یک دوره میانجیگری دولت را با این اتحادیه در معدن مس معدن Escondida شیلی، بزرگترین در جهان، خواستار شده تا اتحادیه شروع اعتصاب تایید شده توسط کارگران را به تعویق اندازد.
    بر اساس یک سند اتحادیه داخلی قابل مشاهده، قرار شد تا دو طرف با یک واسطه دولتی در روز 9:30 صبح (1330 GMT) ملاقات کنند و مذاکرات تا 13 اوت ادامه یابد. حال اگر پس از آن توافقنامه ای وجود نداشته باشد، اعتصاب در 14 اوت آغاز خواهد شد، اما اگر هر دو طرف موافق باشند، طبق سند مذاکرات می تواند پنج روز دیگر ادامه یابد.

    پیش از این در روز دوشنبه، اتحادیه در بیانیه ای اعلام کرد که شروع به آماده سازی برای اعتصاب کرده است. کارگران هفته گذشته پیشنهاد کم کردن دستمزد شرکت را رد و اعتصاب را تصویب کردند، اما قانون شیلی به هر یک از طرفین اجازه می دهد که یک دوره میانجیگری دولت را دعوت کنند و آخرین تلاش برای رسیدن به توافق پیش از خروج از مذاکره را انجام دهند. 
    گفتنی است سال گذشته، یک اعتصاب 44 روزه در معدن ، بازارهای مسی جهانی را لرزاند و رشد اقتصادی در کشور آمریکای جنوبی به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده مس در جهان کاهش داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر