چرخ اولین کارخانه تولید مس به روش لیچینینگ پیوسته به حرکت در آمد

عصر معدن- اولین کارخانه تولید مس به روش لیچینینگ پیوسته در ایران با تسهیلات ۴۰ میلیارد ریالی صندوق بیمه فعالیت های معدنی فعالیت خود را آغاز کرده و سالانه ۵۰۰ تن مس تولید می‌کند.;

چرخ اولین کارخانه تولید مس به روش لیچینینگ پیوسته به حرکت در آمد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت‌های معدنی، اولین کارخانه تولید مس در ایران به روش لیچینینگ پیوسته فعالیت خود را با دریافت تسهیلات  40  میلیارد ریالی ماشین آلات از صندوق بیمه فعالیت های معدنی فعالیت خود را آغاز کرد.
    روش لیچینگ حوزچه ای مداوم، روشی صنعتی پیشرفته سازگار با محیط زیست و منطبق با مفهوم توسعه پایدار است که در آن محصول فرایندی یعنی مس با استفاده از فرایند اسیدشویی از سنگ معدنی مس تولید می‌شود.
    این کارخانه با ورودی 54 هزار تن کان سنگ فعالیت خود را آغاز کرده و اکنون با تولید سالانه حدود 500 تن مس موجب اشتغالزایی 58 نفر به طور مستقیم و تعداد زیادی نیرو به طور غیر مستقیم شده است.
    کارخانه مذکور در 85 کیلومتری دامغان – معلمان در روستایی به نام دیان واقع شده است که فعالیت خود را از سال 94 آغاز کرده و اکنون یک ماه است که از تولید آزمایشی پودر مس و پس از آن آغاز تولید شمش مس مات در دستور کار قرار داده است.
    در گذشته روش های مختلفی برای  تولید مس از قبیل هیپ لیچینینگ و تانک لیچینینگ استفاده می شد، اما اکنون روش پیوسته به عنوان جدیدترین روش تولید مس در ایران به کار می رود.
    این کارخانه  با جدیدترین متد لیچینینگ در ایران با تسهیلات 70 درصدی صندوق بیمه سرمایه گذاری  فعالیت های معدنی شروع به فعالیت کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر