کارخانه مس کاتد کاوش فلز سبزواران در آستانه افتتاح

عصر معدن- معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان از پیشرفت ۹۰ درصدی عملیات احداث کارخانه مس کاوش فلز سبزواران خبر داد و گفت : عملیات احداث کارخانه مس کاوش فلز سبزواران با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی در شهرک صنعتی شماره ۲ جیرفت در حال اجرا بوده و به زودی بهره برداری خواهد شد.;

کارخانه مس کاتد کاوش فلز سبزواران در آستانه افتتاح
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از شاتا، محمدرضا مقبلی گفت: کلنگ احداث این کارخانه توسط مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت و حدود 10 ماه قبل زده شد و با روندی سریع و امیدبخش توسط سرمایه گذار موفق طرح بدون استفاده از تسهیلات دولتی، به پیشرفت فیزیکی 90 درصدی رسیده و به زودی افتتاح خواهد شد.

    وی افزود: تاکنون بیش از 1000میلیارد ریال سرمایه گذاری در این طرح صورت گرفته و هدف از اجرای کارخانه کاوش فلز سبزواران تولید سالانه 3500 تن مس کاتد می باشد.

    مقبلی افزود: این کارخانه پس از بهره برداری برای 85 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد کرد. هم اکنون نیز جهت تکمیل عملیات احداث 50 نفر در این طرح مشغول به کار هستند.

    وی تصریح کرد: مواد معدنی مورد نیاز این کارخانه توسط معدن مس کاوش فلز سبزواران تامین خواهد شد که ذخیره قطعی این معدن 1 میلیون تن و ذخیره زمین شناسی آن بیش از 3 میلیون تن مس است.

    مقبلی افزود: طی 3 سال گذشته و با تلاش پرسنل حوزه معدن سازمان، از مجموع 6 مجوز، احداث 5 کارخانه فرآوری مس با سرمایه گذاری بیش از 2500 میلیارد ریال در جنوب کرمان آغاز شده که 85 درصد سرمایه گذاری کل انجام شده در تاریخ جنوب کرمان در این حوزه را شامل می شود.

    وی همچنین نوید خبرهای خوشی راجع به سایر کارخانجات فرآوری مس در آینده ای نزدیک را داد.

    معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان همچنین گفت: افتتاح و بهره برداری از این کارخانجات با جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی منطقه، نقش تاثیرگذاری را از لحاظ ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی منطقه و معیشت مردم و ایجاد صنایع وابسته در منطقه ایفا خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر