معدن یورت با حدود ۴ میلیارد تومان اعتبار ایمن می‌شود

عصر معدن- رئیس سازمان صنعت, معدن و تجارت استان گلستان گفت: کارگاه استخراج معدن زمستان یورت آزادشهر, از زمان حادثه معدن, تعطیل شده و در آینده نزدیک با اعتبار حدود ۴ میلیارد تومان تجهیز و ایمن خواهد شد.;

معدن یورت با حدود ۴ میلیارد تومان اعتبار ایمن می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از تسنیم، حسینقلی قوانلو در دیدار با خانواده‌های جان‌باختگان معدن در فرمانداری شهرستان آزادشهر اظهار داشت: در آینده نزدیک تجهیزات خریداری شده مورد نیاز برای ایمنی کامل, کارگاه استخراج ذغال سنگ, معدن یورت زمستانه آزادشهر با اعتبار حدود 4 میلیارد نصب خواهد شد.

    وی افزود: معدن زمستان یورت آزادشهر پس از حادثه اتفاق افتاده در سال گذشته تعطیل شد و به 350 کارگر فعال در این معدن, بیمه بیکاری پرداخت شد و زمانی که تهویه و نکات ایمنی آن انجام شد, دوباره شروع به فعالیت کرد.

    رئیس سازمان صنعت, معدن و تجارت استان گلستان تصریح کرد: پس از حادثه معدن، از طریق وزارت صنعت, معدن و تجارت, کمیته حقیقت‌یاب در وزارتخانه تشکیل شد و این حادثه مورد بررسی و تحقیق قرار گرفت, و مقصرین به دادگستری معرفی شدند.

    قوانلو درباره مقصران حادثه معدن تاکید کرد: بخشی از علت حادثه, تهویه طبیعی است که در اردیبهشت و آبان هر سال انجام می‌شود و بخش دیگر مربوط به پیمانکار بوده, که در دادگستری مورد پی‌گیری است.

    وی یادآور شد: 2 هزار نفر در معادن حوزه شهرستان آزادشهر در حال فعالیت هستند و با قرار دادن تهویه مصنوعی و طبیعی و نظارت‌های دقیق تلاش داریم تا چنین اتفاقی دیگر رخ ندهد.

    همچنین صادقعلی مقدم سرپرست دفتر فنی استانداری گلستان اظهار داشت: متاسفانه قبل از حادثه معدن آزادشهر, این معدن به وسایل ایمنی و یک سری ماسک‌ها و کپسول‌ها مجهز نبود و کارکنان بدون آموزش لازم, در زمان  حادثه و تجهیزات ایمنی در معدن کار می‌کردند.

    وی افزود: در آن زمان که تجمع گاز حتی به 2 هزارو 500 ( p. P. M)  رسید, همه تلاش ما این بود که حتی یک نفر را نجات دهیم.

    سرپرست دفتر فنی استانداری گلستان تصریح کرد: متاسفانه زمانی که آخرین جان‌باخته, مرحوم کمالی‌وطن, رانتده لوکوموتیو, را از داخل تونل خارج کردیم, متوجه شدیم حتی موتورهای غیراستاندارد در این فضا به کارگیری شده است.

    مقدم تصریح کر د: در حال حاضر معدن آزادشهر, شرایط مناسب و ایمنی قابل قبولی دارد و هر 2 هفته یکبار نظارت‌های لازم انجام می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر