پایان داستان زندگی ۱۰۰ معدنچی در معدن غیرقانونی طلا

عصر معدن- یک هفته از فروریختن سقف یک معدن غیرقانونی طلا در اندونزی می‌گذرد و امیدها برای زنده یافتن دست‌کم ۱۰۰ معدنچی در عمق زمین از میان رفته است.;

پایان داستان زندگی ۱۰۰ معدنچی در معدن غیرقانونی طلا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از همشهری آنلاین، اندکی پس از آنکه سقف چوبی معدن طلا در جزیره سولاوسی اندونزی به دلیل رانش زمین فروریخت، امدادگران توانستند 19 نفر را نجات دهند و جنازه 13 معدنچی را از زیر گل و لای بیرون بکشند اما از حدود 100 معدنچی گرفتار در عمق زمین فقط صدای کمک به گوش می‌رسید.

    امدادگران از ترس رانش دوباره زمین و بدتر شدن اوضاع، با دست‌های خالی شروع کردند به کندن زمین و کنار زدن انبوه گل و لای. به این ترتیب، کار با سرعتی که انتظار می‌رفت پیش نرفت و حالا یک هفته پس از آن فاجعه، تقریبا هیچ صدایی از عمق زمین به گوش نمی‌رسد. کارشناسان معتقدند احتمال زنده ماندن معدنچیان گرفتار در این یک هفته تقریبا نزدیک به صفر است و شواهد و قرائن هم نظر آنها را تایید می‌کند.

    یکی از مقام‌های رسمی جزیره سولاوسی می‌گوید: «از دو روز پیش صدای کمک خواستن معدنچی‌ها قطع شده و زنده ماندن حتی یک نفر از آنها چیزی شبیه معجزه است.» صدها نیروی امدادی در یک هفته گذشته در منطقه ریزش معدن مشغول کار بودند و همان ساعت‌های ابتدایی ناچار شدند پای یکی از کارگران را به دلیل ماندن زیر صخره قطع کنند. هر چند این کارگر کمی بعد به دلیل شدت خونریزی جان داد.

    هنوز تعداد دقیق معدنچیان گرفتار مشخص نیست اما سخنگوی سازمان فاجعه‌های ملی اندونزی تخمین می‌زند دست‌کم 100 معدنچی آن زیر مانده باشند. افراد محلی، معدنچی‌های نجات‌یافته و کارگران اعداد و ارقام متفاوت درباره تعداد معدنچیان مشغول کار در معدن داده‌اند؛ از 30 تا 100 نفر. در لحظه ریزش سقف، بسیاری از معدنچی‌ها در حفره‌های بزرگ مشغول بودند اما تعداد کارگران فعال در حفره‌های کوچک‌تر را هیچ‌کس نمی‌داند.

    در روزهای اول پس از فاجعه تنها 30 کیسه ویژه حمل جنازه و جسد در محل حاضر بود اما مقام‌های رسمی سولاوسی درخواست کرده‌اند تعداد کیسه‌ها سه برابر شود. انتظار می‌رود کار حفاری دست‌کم تا یک هفته دیگر ادامه یابد و اگر کارشناسان از زنده بودن معدنچیان قطع امید کنند، ماشین‌های سنگین برای افزایش سرعت حفاری وارد محدوده می‌شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر