خشم مدیران گروه G۷ به تعرفه های وارادات فلزی ترامپ

عصر معدن- رهبران مالی نزدیک‌ترین متحدان ایالات‌متحده در روز شنبه خشم خود نسبت به تعرفه‌های واردات فلزی ترامپ را ابراز کردند و این دیدار سه‌روزه را با انتقاد جدی ازواشنگتن و یک جنگ داغ را در نشست گروه G۷ در کبک به پایان رساندند.;

خشم مدیران گروه G۷ به تعرفه های وارادات فلزی ترامپ
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» 6 عضو دیگر کشورهای عضو G7 در یک نشست نادر بیانیه ای را منتشر کردند و از استیون منوچین، وزیر خزانه داری ایالات متحده، درباره تعرفه ها رئیس جمهور دونالد ترامپ انتقاد کردند.
    تعرفه های 25 درصد فولاد و 10 درصد ی برای آلومینیوم در این هفته  برای مکزیک، کانادا و اتحادیه اروپا پس ازانقضای معافیت موقت اعمال شد.
    بیل Morneau ، وزیر دارایی کانادا ، در یک کنفرانس خبری پس از پایان این نشست گفت: " ما نگران هستیم که این اقدامات برای کمک به اقتصاد ما نباشد، زیرا آنها واقعا ویرانگر هستند، درنتیجه این نشستها به طور مداوم در میان شش کشور برگزارمی‌شود و نقطه‌نظر خود را نسبت به دبیرکل ابراز کرده ایم.

    به گفته وی، بیانیه ای که توسط کانادا نوشته شده، خواستار "اقدام تعیین کننده" برای حل اختلافات تعرفه در اجلاس سران G7 در روز جمعه در Charlevoix، کبک شده است.
    تارو آسو، وزیر دارایی ژاپن نیز گفته است: بحث های مستقیم بین نخست وزیر شینزو آبه و ترامپ ممکن است به حل این مسئله کمک کند، هرچند ژاپن از پذیرش سهمیه واردات خودداری کرده است.
    استیون منوچین نیز که جداگانه پس از این نشست صحبت می‌کرد به خبرنگاران گفت: ترامپ بر " ایجاد توازن روابط تجاری خود " تمرکزکرده‌است.
    وی اظهار نظر برخی از مقامات گروه 7 را رد کرد که ایالات‌متحده در حال طفره رفتن از قوانین تجارت بین‌الملل با تعرفه‌ها یا واگذاری رهبری یک سیستم اقتصادی و اقتصادی جهانی است که پس ازجنگ جهانی دوم ساخته شد .
    وزیرخزانه داری امریکا گفت:  من به هیچ وجه فکر نمی‌کنم که آمریکا رهبری خود را در اقتصاد جهانی رها کند، بلکه من فکر می‌کنم ما تلاش عظیمی برای اصلاح مالیات در ایالات‌متحده داشته‌ایم که تاثیر باور نکردنی بر اقتصاد ایالات‌متحده داشته‌است ."
    رئیس خزانه‌داری ایالات‌متحده گفت :پیش تر برخی از نظرات گروه 7 را به ترامپ اعلام کرده و رئیس‌جمهور آمریکا به مسائل تجاری با سایر رهبران گروه 7 رسیدگی خواهد کرد ، اما از گمانه‌زنی در مورد نتیجه‌ خودداری کرد.
    درست قبل از اینکه جلسه گروه 7 به پایان برسد، ترامپ در توییتر نوشت که " ایالات‌متحده باید درنهایت ، به طور عادلانه در مورد تجارت رفتار کند. اگر ما یک کشور متعهد به فروش کالاهایشان را شارژ کنیم، و آن‌ها 25، 50 یا حتی 100 درصد برای فروش ما هزینه می‌کنند، این UNFAIR است و دیگر نمی توان آن را تحمل کرد. این تجارت آزاد یا عادلانه نیست، این تجارت احمقانه است !
    گفتنی است هر شش کشور عضو گروه 7 - بریتانیا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و ژاپن - در حال حاضر باید تعرفه‌های فلزات بپردازند که عمدتا هدف از آن کنترل تولید اضافی در چین هستند.
    کانادا و مکزیک نیز که درگیر مذاکرات با ایالات‌متحده برای به روز رسانی توافقنامه تجارت آزاد آمریکای شمالی هستند، با اعلام مالیات‌های خود در مورد انواع صادرات آمریکا به این اقدام واکنش نشان دادند.
    " برونو Le " ، وزیر دارایی فرانسه ، گفت: آمریکا تنها چند روز فرصت دارد تا از ایجاد یک جنگ تجاری با متحدان خود اجتناب کند و به واشنگتن انتقال داده شود تا تنش را تشدید کند.
    وی گفت که اتحادیه اروپا به دنبال مقابله با اقدامات جدید علیه تعرفه های جدید ایالات متحده است.
    برخی از مقامات در این نشست گفتند که تعرفه برای این گروه دشوارتر شده‌است تا با یکدیگر برای مقابله با چین بر سر فعالیت‌های تجاری اش هم‌کاری کنند

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر