در نشست G۷ نتیجه ای حاصل نشد

عصر معدن- آمریکا و اتحادیه اروپا گام کوچکی در زمینه تجارت برداشته اند، اما در نشست گروه G۷ هیچ پیشرفتی حاصل نشد.;

در نشست G۷ نتیجه ای حاصل نشد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، یکی از مقامات فرانسوی روز جمعه گفت: ایالات‌متحده و اتحادیه اروپا در 2هفته آینده گفتگو درباره تجارت را آغاز خواهند کرد و یک گام کوچک را به جلو برای متحدان تقسیم کننده در گروه G7 بر می دارند.  شرکای تجاری آمریکا از تصمیم رئیس‌جمهور دونالد ترامپ برای تحمیل تعرفه‌ها بر واردات فولاد خشمگین شده‌اند.

    برخی کشورها با مالیات‌های خود، در زمینه واردات برای امریکا، این کار ترامپ را تلافی کرده‌اند.
    یک مقام فرانسوی به خبرنگاران گفت: "اصل گفتگو در این بعد از ظهر توافق شده و همه، از جمله رئیس جمهور ترامپ موافقت کردند.
    البته گفته می شود در حالی که رهبران گروه 7 در مواجهه با ترامپ با تعداد زیادی از اطلاعات مربوط به واردات و صادرات در تلاش برای نوسان دادن فکر خود روبرو شدند، ترامپ موضع خود را حفظ کرد.
    همچنین ترامپ پس از دیدار با امانوئل مکرون ، رئیس‌جمهور فرانسه، با لحن دوستانه گفت: رهبر این کشور به کار در زمینه مسائل تجاری کمک می‌کند.
    مکرون افزود: پیشرفت مسائل تجاری که ایالات‌ متحده و هم پیمانانش را از هم جدا کرده‌، امکان پذیر است.
    او پس از دیدار با ترامپ به خبرنگاران گفت: من فکر می‌کنم یک راه برای پیشرفت همه با هم وجود دارد و یک رویکرد برد - برد برای مردم، کارگران، و طبقات متوسط خود داشتیم.
    صدر اعظم آلمان آنگلا مرکل نیز در روز جمعه ایده ایجاد راهی برای حل اختلافات تجاری بین ایالات‌متحده و متحدان آن را مطرح کرد. یکی از مسئولان این پیشنهاد مرکل را به عنوان " ارزیابی مشترک و گفتگو " توصیف کرد، اما جزئیات بیشتری نداد. روشن نیست که آیا مذاکرات فنی بخشی از ابتکار او بودند یا خیر؟
    این مقام گفت: این پیشنهاد توسط دیگر رهبران حاضر مورد حمایت قرار گرفته‌است. همچنین یک مقام دیگر نیز گفت: ژان کلودJuncker ، رئیس کمیسیون اروپا، پیشنهاد کرد تا از واشنگتن برای ارزیابی تجارت اتحادیه اروپا و آمریکا برای کمک به حل اختلاف بازدید کند.
    بر اساس این گزارش، نخست ‌وزیر انگلستان ، ترزا May ، روز جمعه به هر2 کشور و هم اتحادیه اروپا درباره خطرات ورود به یک جنگ تجاری در قبال تعرفه‌ها هشدار داد و از هر دو طرف بر تولید فولاد مازاد چین تاکید کر

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر