مدیر مجتمع نخلک خبر داد:

رشد ۵ برابری ذخایر قطعی سرب نخلک

سرمایه گذاری ۵۵۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی برای توسعه مجتمع

عصر معدن- عارف باقری مدیر مجتمع سرب نخلک خبر داد: میزان ذخایر قطعی سرب این مجتمع رشد ۵ برابری یافته است. وی تاکید کرد: این امر با حضور بخش خصوصی محقق شده است.;

رشد ۵ برابری ذخایر قطعی سرب نخلک
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، باقری که امروز به مناسبت هفته دولت با خبرنگاران اعزامی به مجتمع سرب نخلک سخن می گفت، تصریح کرد،: تمامی رشد فعالیت ها در حوزه های اکتشاف، تولید و توسعه با حضور و سرمابه بخش خصوص ( به عنوان راهبر) در قالب قانون رفع موانع تولید و سیاست های اصل 44، محقق شده است.

    وی ادامه داد: پیش از حضور بخش خصوصی،( سال 1395) میزان ذخایر قطعی 1.5 میلیون تن بود که اکنون در مجموع و با اکتشافات اخیر، به 7.5 میلیون تن رسیده است.

    رشد 12 برابری تولید کنسانتره

    باقری درباره تولید گفت: میزان تولید سالانه کنسانتره سرب از حدود 1800 تن به 23 هزار تن در پایان سال قبل ارتقا پیدا کرد.

    به گفته وی، میزان اشتغال مستقیم مجتمع از 153 نفر دوره بهره برداری قبل، به 550 نفر رسیده و با احتساب طرح های جدید 120 شغل جدید دیگر به این مجتمع افزوده می شود.

    5 طرح آماده افتتاح

    باقری درباره 5 طرح آماده افتتاح که از استاندارد بالایی در بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) برخوردار است، گفت: فاز نخست کارخانه کنسانتره سرب به ظرفیت سالانه 10 هزار تن، طرح استخراج مکانیزه زیرزمینی ( اسپیرال معدنی)، جاده آسفالت  10 کیلومتری، طرح زیست محیطی بازچرخانی اب و طرح احداث جایگاه سوخت ( برای نخستین بار) هم اینک آماده افتتاح هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر