امضا تفاهم‌نامه صندوق بیمه معدنی با پست بانک

عصر معدن- تفاهم نامه میان پست بانک و صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی منعقد شد.;

امضا تفاهم‌نامه صندوق بیمه معدنی با پست بانک
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت‌های معدنی، صندوق بیمه فعالیت های معدنی با پست بانک همکاری امضا کردند.
    دراین تفاهم نامه که به امضای محمدرضا بهرامن رییس هیات مدیره و فرید دهقانی مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی از یک سوو خسرو فرحی مدیرعامل پست بانک از سوی دیگر رسید، مقرر شد صدور بیمه نامه به عنوان بازپرداخت تسهیلات اعطایی بانک( تا سقف بیمه نامه صادره ) و پرداخت تسهیلات  توسط بانک از منابع صندوق توسعه ملی  و بانک ، مطابق با آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار هیات وزیران ، جهت تامین سرمایه در گردش و یا تامین مالی طرح های بخش معدن و صنایع معدنی به منظور توسعه و ایجاد اشتغال پایدار، از سوی کارگروه ملی به متقاضیان معرفی شود.
    مدت این توافق نامه از تاریخ امضا سه سال شمسی است که در صورت توافق طرفین در چهار چوب مقررات مربوطه قابل تمدید است.
    محل تامین منابع این آیین نامه از منابع قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری است.
    همچنین دوره استفاده از این تسهیلات مربوطه (مشارکت مدنی) حداکثر دو سال و دوره تنفس حداکثر تا یک سال،دوره فروش اقساطی حداکثر 6 سال و مجموع دوره تامین مالی تسهیلات در گردش برای حداکثر 18 ماه حسب طرح متقاضی با عنایت به مفاد آیین نامه اجرایی و مدت باقیمانده است.
    نرخ سود تسهیلات اعطایی
    نرخ سود برای سرمایه در گردش واحدهای تولیدی مستقر در نوای صنعتی روستایی و در شهرهای با جمعیت زیر 10 هزار نفر از جمله واحدهای تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی این شهرها 10 درصد،و برای سایر طرح ها تسهیلات موصوف با نرخ 4درصد به مناطق روستایی مرزی و عشایری مرزی و 6درصد به روستاهای غیرمرزی و عشایری غیرمرزی است.
    بیمه نامه اعتباری صندوق به عنوان وثیقه قرارداد با بانک است و ارایه دهنده مستقیم تسهیلات به متقاضی نخواهد بود و گیرنده تسهیلات موظف به رعایت قرارداد با بانک و انجام تعهدات بازپرداخت اقساط در مواعد مقرر است.
    ماشین آلات و تجهیزات معدنی خریداری شده از محل تسهیلات تا زمان بازپرداخت اقساط و انجام کامل تعهدات و تسویه دیون تسهیلات گیرنده به بانک و صندوق در مالکیت و یا رهن صندوق خواهد بود و به صورت امانت در اختیار متقاضی خواهد بود و پس از آن به متقاضی انتقال خواهد یافت.
    بازپرداخت اقساط تسهیلات اعطایی به صورت ماهانه خواهد بود و در صورتی که متقاضی در حین و یا پس از هزینه کرد تسهیلات در محل اجرای طرح به تعهدات خود در چارچوب اهداف قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری آیین نامه و دستورالعمل مربوطه عمل نکند بانک موظف است کلیه دیون متقاضی را به حال تبدیل کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر