طلای جهانی گران‌تر شد

عصر معدن- قیمت طلا پس از این‌که روز گذشته از مرز ۱۳۰۰ دلار عبور کرد، تحت تاثیر تقاضا برای خرید دارایی امن و افت دلار، در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی نزدیک به بالاترین قیمت در حدود دو هفته اخیر ایستاد.;

طلای جهانی گران‌تر شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.2 درصد رشد کرد و به 1304.26 دلار رسید.

    در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل 0.5 درصد افزایش یافت و در 1305.10 دلار قرار گرفت.

    پارلمان انگلیس توافق ترزا می، نخست وزیر این کشور برای خروج از اتحادیه اروپا را برای دومین‌بار رد کرد و بحران سیاسی این کشور چند روز بیش از تاریخ خروج برنامه‌ریزی شده در 29 مارس عمیق‌تر شد.

    بنجامین لو، تحلیلگر شرکت فیلیپ فیوچرز، اظهار کرد: ادامه‌ ابهامات پیرامون بریگزیت، ریسک پذیری سرمایه‌گذاران را از بین برده و آنها به میزان فزاینده‌ای نسبت به احتمال یک توافق برای خروج دشوار انگلیس از اتحادیه اروپا نگران شده‌اند.

    بازارهای سهام آسیا پس از ریسک‌گریزی که با رأی بریگزیت به وجود آمد، در معاملات روز چهارشنبه به عقب‌نشینی تن دادند.

    در این بین، آمار اقتصادی در آمریکا نشان داد قیمت‌های مصرفی در فوریه برای نخستین‌بار در چهارماه اخیر رشد کرده، اما روند این افزایش ملایم بوده است. این آمار از رویکرد محتاطانه بانک مرکزی آمریکا در خصوص افزایش نرخ‌های بهره حمایت می‌کنند.

    پایین ماندن نرخ‌های بهره هزینه نگهداری از طلا را کاهش داده و جذابیت سرمایه گذاری در این فلز زرد را بالا می‌برد.

    بر اساس گزارش رویترز، شاخص دلار در معاملات روز گذشته در واکنش به آمار تورم ضعیف آمریکا حدود 0.3 درصد افت کرده و خرید طلا را برای سرمایه گذاران غیرآمریکایی جذاب‌تر کرد.

    وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش‌بینی کرد: طلا ممکن است مقاومت در مرز 1307 دلار را امتحان کرده و اگر این قیمت شکسته شود، طلا به محدوده 1310 تا 1313 دلار صعود خواهد کرد.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری 0.4 درصد افت کرد و به 1536 دلار رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.1 درصد کاهش، 15.42 دلار معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.4 درصد سقوط کرد و به 834.15 دلار رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر