نظرسنجی کیتکونیوز نشان داد:

طلا دست از افزایش قیمت برنمی‌دارد

عصر معدن- در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز کارشناسان وال‌استریت و سرمایه‌گذاران با صعود طلا به بالاترین حد ۱۰ ماه اخیر، نسبت به افزایش قیمت این فلز ارزشمند در هفته جاری ابراز خوش بینی کردند.;

طلا دست از افزایش قیمت برنمی‌دارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، اگرچه قیمت طلا معاملات هفته را در حالی به پایان رساند که از اوج اخیرش عقب نشینی کرده بود اما بسیاری از تحلیلگران خاطرنشان کردند که این فلز سطوح حمایتی مهمی را حفظ کرده که نشان می‌دهد همچنان از فضا برای صعود به قیمت بالاتر در کوتاه مدت برخوردار است.

    شون لاسک، مدیر شرکت "والش تریدینگ" اظهار کرد: تصور نمی‌کنم روند صعودی طلا به پایان رسیده باشد.

    در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال‌استریت، 20 نفر شرکت کردند که از میان آنها، 15 نفر یا معادل 75 درصد افزایش قیمت طلا و 3 نفر یا 15 درصد کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند در حالی که دو نفر یا 10 درصد نظری نداشتند.

    از میان 734 نفری که در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز شرکت کردند، 413 نفر یا معادل 56 درصد افزایش قیمت طلا و 192 نفر یا 26 درصد کاهش قیمت این فلز را پیش‌بینی کردند. 192 نفر یا 26 درصد نیز نسبت به روند قیمت طلا نظری نداشتند.

    در نظرسنجی هفته گذشته 76 درصد از کارشناسان وال‌استریت و 56 درصد از سرمایه‌گذاران نسبت به بالا رفتن قیمت طلا ابراز خوش‌بینی کرده بودند.

    در معاملات روز جمعه بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل 5 دلار یا 0.4 درصد افزایش پیدا کرد و در 1332.80 دلار بسته شد و برای کل هفته 0.8 درصد رشد قیمت ثبت کرد.

    تحلیلگران بر مبنای عوامل فنی و بنیادین به افزایش قیمت طلا در هفته جاری خوش بین هستند.

    جورج گرو، مدیرکل شرکت "آر بی سی ولث منیجمنت" به کیتکونیوز گفت: هر جایی که سرمایه گذاران در دنیا نگاه می‌کنند مشکل وجود دارد و این مسئله تقاضا برای دارایی‌های امن را تقویت خواهد کرد.

    کریس وچیو، استراتژیست ارزش در وب سایت دیلی فارکس گفت: با وجود این که فشار فروش طلا را از بالاترین قیمت در 10 ماه اخیر پایین کشید اما قیمت طلا بالای میانگین قیمت 21 روزه مانده است. تا زمانی که این روند ادامه پیدا کند، به روند رشد قیمت طلا خوش بین هستم.

    اوله هانسن، مدیر استراتژی کالا در ساکسو بانک اظهار کرد که وی نسبت به قیمت طلا در کوتاه مدت خوش بین مانده است حتی اگر بازار در سطوح قیمت بالای فعلی شاهد سودگیری معامله گران باشد.

    با وجود خوش بینی عمومی که در بازار وجود دارد، برخی از تحلیلگران به سرمایه گذاران هشدار دادند در خرید در سطوح قیمت فعلی محتاط باشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر