در جلسه کمیسیون صنعت، معدن و انرژی انجمن جوانان کارآفرین مطرح شد:

ایتالیا از تمام طرح‌های معدنی ایران استقبال می کند

عصر معدن- روز گذشته جلسه کمیسیون صنعت، معدن و انرژی (صما) انجمن جوانان کارآفرین اتاق بازرگانی تهران با حضور اعضای این کمیسیون، متخصصینی از حوزه های مختلف صنعت، معدن و انرژی، احمد پورفلاح رئیس اتاق مشترک ایران و ایتالیا و داود امیر احمدی دبیر کل فدراسیون نفت و رئیس کمیسیون جوانان آن فدراسیون برگزار شد.;

ایتالیا از تمام طرح‌های معدنی ایران استقبال می کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» مباحث اصلی این جلسه درخصوص چالش‌ها، فرصت‌ها و راهکارهای پیشنهادی جهت پیشرفت صنایع در زمینه های مختلف و نحوه برقراری ارتباط و جذب سرمایه گذاری خارجی بود.
    رئیس اتاق مشترک ایران و ایتالیا در این جلسه اظهار کرد: اتاق ایران و ایتالیا قدیمی ترین اتاق مشترک است و اعضای فعال و تحصیل کرده بسیاری دارد. در این اتاق 4 کمیته مشورتی وجود دارد. تیم مجرب حقوقی نیز جهت مشاوره و ارائه راه حل ها برای مشکلات حقوقی شرکت ها نیز در مجموعه اتاق مشترک ایران ایتالیا فراهم بوده و آمادگی هر گونه همکاری را دارد.
    احمد پورفلاح با بیان این مطلب در ادامه افزود: کشور ایتالیا آمادگی کامل جهت سرمایه گذاری در ایران را دارد. همچنین علاقمند جهت سرمایه گذاری برای شرکت ها و پروژه های دانش بنیان است. همچنین عنوان شد که از لحاظ مراودات مالی نیز راهکارهایی اندیشیده شده و چند بانک ایتالیایی آمادگی گشایش ال سی را دارند. علاوه بر این ایتالیا آمادگی سرمایه گذاری مشترک با ایران در کشورهای دیگر مثلا ازبکستان را دارد.
    وی گفت: ایتالیا جهت سرمایه گذاری در بخش های معدنی بسیار علاقمند است و از کلیه طرح های معدنی جهت بررسی استقبال می کند و از ارکان کمیسیون صما انجمن جوانان دعوت کرده تا در جلسات کمیسیون متناظر در اتاق مشترک ایران و ایتالیا حاضر شده و از توانمندی ها جهت جذب سرمایه گذاری مطلع شوند.
    مهندس فتحی، رئیس کمیسیون صما نیز در این جلسه به ارائه توضیحاتی در خصوص مشکلات و معضلات شرکت های داخلی در حوزه صنعت، معدن و انرژی، همچنین پیدا کردن راهکارهایی در خصوص نقدینگی سرگردان در کشور پرداخت و در مورد مواردی همچون تولید بدون کارخانه زون جوانان در شهرک های صنعتی پیشنهاداتی ارائه کرد.
    سهراب حسینی، نائب رئیس کمیسیون صما نیز در این جلسه اظهار کرد: چرا همیشه باید منتظر دیگران باشیم و نمی توانیم به توانایی های خود اکتفا کنیم؟
    به عقیده وی، یکی از ایرادات بزرگ در حوزه معدن عدم اکتفا کردن به توانمندی ها، اجازه نمی دهند تفکر نو و جوان وارد بدنه مدیریتی شود و اینگونه به نظر می رسد که قحط الرجال در حوزه مدیریت معدنی وجود دارد و در این حوزه قانون پایستگی مدیر وجود دارد و اجازه نمی دهند مدیران جوان وارد این حوزه شوند.
    حسینی در ادامه "بسته حمایتی از تولید ملی بخش معدن" را ارائه کرد که در آن جایگاه بخش معدن، سهم معدن در اقتصاد، چالش ها و موانع بخش معدن مطرح شده بود و راهکارهایی برای آن ارائه شد شامل توجه به اصل 45 قانون اساسی و وضع قانون خاص برای معادن و عدم رویکرد نامناسب در برابر خام فروشی، حمایت از سرمایه گذار صرفا تخصصی، ایجاد صندوق های جسورانه سرمایه گذاری جمعی، ایجاد لیزینگ های معدنی (اکتشاف، استخراج و فرآوری)، تنظیم قوانین حاکمیتی و وضع تعرفه های صادراتی بر اساس قیمت جهانی، بازار عرضه و تقاضا، تشکیل مناطق و دهکده های ویژه معدنکاری، تشکیل سازمان معادن کوچک مانند صنایع کوچک، تشکیل کارگروه آینده پژوهی بخش معدن در کمیسیون صنعت و معدن مجلس و تخصیص جایگاه مشورتی به کمیسیون صما انجمن جوانان، تشکیل کارگروه ویژه حمایت از تولید معدن و صنایع معدنی و اختصاص صندلی مشورتی به کمیسیون صما انجمن جوانان بود.
    به گفته وی، بهترین راه برای جذب سرمایه گذار در بخش معدن این است که چهره خشن و پر ریسک معدن را تغییر داد.
    وی افزود: با ارائه این بسته حمایتی می توان به سهم بزرگتری از صادرات غیر نفتی دست پیدا می کنیم، اشتغالزایی افزایش می یابد و باعث رشد منفی مهاجرت به شهرها می شود.  
    داود امیر احمدی دبیر کل فدراسیون نفت و رئیس انجمن جوانان این فدراسیون به ارائه توضیحاتی در خصوص فعالیت های صورت گرفته در این فدراسیون پرداخت و گفت: نمونه ای از این فعالیت‌ها شامل انجام بحث اقتصاد انرژی، برگزاری دوره مدیریت برای اعضاء فدراسیون و انجمن جوانان، ایجاد ارتباط بین اعضای فدراسیون با افراد با تجربه جهت کسب تجربه های بیشتر، تسهیل‌گری در ورود جوانان به این حوزه و افزایش توانمندی آنان و تولید محتوا است.
    وی افزود: تمام تلاش این مجموعه این است که با تکیه بر خردگرایی و آینده پژوهی مشکلات این حوزه را برطرف کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر