رئیس خانه معدن مطرح کرد

شناسایی بازارهای هدف معدنی را در دستور کار داریم

عصر معدن- به اعتقاد رئیس خانه معدن ایران، دهه آینده بازار معدن، دهه حضور در بازار و سرمایه‌گذاری در بازارهای منطقه‌ای و حاشیه خلیج فارس خواهد بود که می‌تواند مسبب رشد ما باشد.;

شناسایی بازارهای هدف معدنی را در دستور کار داریم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، محمدرضا بهرامن، در رابطه با اقدامات لازم جهت رشد بیشتر صنعت معدن کشور اظهار کرد: دهه آینده، دهه‌ کشف بازار و حضور در آن است؛ لذا باید بدانیم که حضور در بازارها و صنعت بازرگانی اگر با نگاه سرمایه‌گذاری باشد، موفقیت‌های بزرگی در تأمین مواد اولیه مورد نیاز به دست می‌آورد.

    رئیس خانه معدن ایران تاکید کرد: قطعاً در اختیار داشتن مواد اولیه معدنی صنایع مختلف، برای تقاضایی که خصوصاً در کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای منطقه با بازار حدود 450 میلیون نفری وجود دارد، می‌تواند موفقیت بزرگی را در تأمین مواد اولیه مورد نیاز برای ما فراهم آورد.

    وی افزود: مواد معدنی، مواد اولیه بسیاری از صنایع است؛ بنابراین می‌توانیم بر اساس آن کشورهای منطقه‌ای را به عنوان بازار مصرفی برای خود تعریف کنیم و بر اساس آن نقشه راه معدن تعریف کنیم. امروز این نقشه راه آماده است اما این آمادگی زمانی می‌تواند راهگشا و کمک‌کننده باشد که بتوانیم به بازارهای مصرف دسترسی داشته باشیم.

    بهرامن با بیان اینکه امروز یکی از مواردی که همگام با توسعه بخش معدن باید در نظر داشت، بحث حمل و نقل است، گفت: موضوع حمل و نقل چه ریلی، جاده‌ای و چه دریایی جزو مسائلی است که باید به معنای واقعی در کنار فعالیت‌های معدنی پرداخته شود. شاید در گذشته نیاز نداشتیم که صنایع معدنی کشور حمل و نقل خود را در مسیر ریلی انجام دهد؛ اما امروز با توجه به گستردگی که در صنعت معدن ایجاد شده ضروری است که صنعت ریلی را تقویت و به روز کنیم.

    وی با تاکید مجدد بر اینکه دهه آینده دهه بازارها خواهد بود، اظهار کرد: بر اساس دهه بازار باید گستردگی برای جابه‌جایی اول برای صنعت ریلی و سپس برای دریایی ایجاد شود.

    رئیس خانه معدن ایران با بیان اینکه بخش معدن، بخشی کاملاً سرمایه‌ای برای کشور است، گفت: همانطور که صنعت نفت در کشور ما ثروتی الهی است، به همان میزان معدن و صنایع معدنی نیز دارای اهمیت فراوان است؛ بنابراین باید برای این ثروت بزرگ برنامه‌ریزی جامع صورت گیرد.

    بهرامن تصریح کرد: توفیقاتی که امروز در صنعت معدن کشور ایجاد شده به سبب افزایش آمار تولید و صادرات مواد معدنی است که در سال جاری برای این صنعت رقم خورده است. ضمن شرایطی که بر کشور تحمیل شد، از ابتدای سال تاکنون هفت میلیارد و 200 میلیون دلار صادرات داشته‌ایم؛ لذا لازم است که از این توانایی‌ها به نحو مطلوب بهره گرفته و در جهت بالا بردن جریان اقتصادی کشور بکوشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر