ریزش قیمت طلا متوقف شد

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی از پایینترین رکورد دو هفته اخیر که روز گذشته ثبت کرده بود، فاصله گرفت و اندکی بهبود یافت.;

ریزش قیمت طلا متوقف شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگلاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ثابت بود و در 1316.44 دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه به 1307.51 دلار سقوط کرده بود که پایین ترین قیمت در حدود دو هفته اخیر بود.

    در بازار آمریکا هر اونس طلا برای تحویل در آوریل، با 0.1 درصد کاهش، در 1316.10 دلار قرار گرفت.
    معامله گران منتظر نتیجه نشست سیاست پولی دو روزه بانک مرکزی آمریکا برای ارزیابی سیاست پولی این کشور تا پایان سال میلادی جاری هستند.
    به گفته تحلیلگران گروه بانکی ANZ، اگرچه بازارها احتمال افزایش نرخهای بهره را در قیمت ها لحاظ کرده اند اما به اظهارات جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا و اشارات وی درباره افزایش بیشتر نرخهای بهره در سال 2018 متمرکز خواهند بود.
    بر اساس گزارش رویترز، انتظار می رود پاول نرخ های بهره را افزایش داده و از سه دور دیگر افزایش نرخها در ادامه سال میلادی جاری خبر دهد.
    طلا به افزایش نرخ های بهره آمریکا به شدت حساس است زیرا نرخ های بهره بالاتر جذابیت سرمایه گذاری در این فلز زرد که بازدهی ندارد را کمتر کرده و در مقابل از ارزش دلار پشتیبانی می کند.
    بازارهای سهام آسیا روز جاری بدنبال سودگیری سرمایه گذاران از رشد ارزش سهام فناوری آمریکا، با کاهش ارزش معاملات روبرو شدند.
    ذخایر طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز دوشنبه 1.26 درصد رشد کرد و به 850.84 تن رسید که بزرگترین رشد روزانه از 18 ژانویه بود.
    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.1 درصد افزایش، به 16.32 دلار رسید و هر اونس پلاتین برای تحویل فوری تغییر قیمت چندانی نداشت و 952.70 دلار معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری 0.28 درصد کاهش یافت و به 987.25 دلار رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر