بخشش سود ناشی از اقساط بازپرداخت شده توسط صندوق

عصر معدن- مدیر عامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی گفت: معدن کارانی که به صندوق بدهکارند و بدهی خود راتعیین تکلیف کنند بابت دیرکرد بدهی تنها سود یک سال را پرداخت می کنند.;

بخشش سود ناشی از اقساط بازپرداخت شده توسط صندوق
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، نشست بررسی پتاسیل های صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی با حضوررییس اتاق بازگانی استان اصفهان ،رییس خانه صنعت معدن و تجارت کشور، معاون معدنی خانه صنعت، معدن تجارت کشور،معاون معدنی سازمان صمت و نماینده نظام مهندسی ،نماینده انجمن صنفی معدنکاران اصفهان و مدیر عامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

    فرید دهقانی  در این نشست با اشاره به دستاوردهای صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی گفت: این صندوق از سال ٨۰ فعالیت خود را آغاز کرده و سرمایه آن از ١۰ میلیارد در سال ٩٢ به ١١۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

    وی افزود: تلاش صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی بر این است که سرمایه  مصوب 143 میلیاردی تا انتهای سال  را ٩٨ به ثبت رسانده و تا پایان سال ١٤۰۰  این سرمایه را به ٥۰۰ میلیارد تومان برساند.

    مدیر عامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی هدف اصلی تشکیل این صندوق را پوشش ریسک اکتشاف معادن برشمرد و گفت: در طی این سال ها تلاش شده که بیمه نامه سرمایه گذاری در اکتشافات،استخراج و فرآوری صادر شود، که البته در کنار این امر، ایجاد تمهیدات لازم جهت تسهیل دسترسی معدنکاران به منابع مالی به درستی دنبال می شود.

    وی تاکید کرد: معدن کارانی که بدهی های خود به صندوق را یکجا پرداخت کنند بابت دیرکرد بدهی تنها هزینه سود  یک سال را پرداخت می کنند و چنانچه به صورت اقساطی بدهی  معوق خود را پرداخت کنندبه تناسب پرداخت اقساط،سود فقط برای یک سال محاسبه می شود.

    دهقانی افزایش سرمایه صندوق و کاهش بروکراسی را دو رویکرد مهم صندوق برشمرد و گفت: بخش معدن می تواند اشتغال پایدار و مکمل در راستای توسعه متوازن درکشور ایجاد کند.

    وی تصریح کرد: معدن کاران می توانند ماشین آلات مورد نیاز خود را در صورت تامین منابع مناسب و با هماهنگی بین دستگاهی  بدون نیاز به بانک های عامل از صندوق دریافت کنند، که البته این امر مستلزم ایجاد ساختار منسجم است که صندوق آمادگی لازم جهت چنین موضوعی را دارد.

    مدیر عامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی در پایان اظهار کرد:اصلی ترین وثیقه برای دریافت تسهیلات این صندوق پروانه بهره برداری است که با  ظهرنویسی در رهن صندوق قرار می گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر