تولید مس معدن سونگون آغاز می شود

عصر معدن- قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بعد از سال ها استقلال معدن مس سونگون نهایی شد، اعلام کرد: بزودی عملیات اجرایی تولید مس کاتدی در این معدن آغاز می شود.;

تولید مس معدن سونگون آغاز می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، رضا رحمانی در آیین تجلیل از مقام سیدرضا مقیمی اصل، کارآفرین نمونه و پیشکسوت صنعت کشور، در تبریز افزود: با اجرایی شدن طرح تولید مس کاتدی در معدن مس سونگون، سالانه 100 هزار تن از این محصول تولید خواهد شد.
    وی ادامه داد: قرار است از این پس همه مسائل مالی معدن مس سونگون در آذربایجان شرقی متمرکز شود، ضمن اینکه ایجاد شهرک تخصصی مس و طلا در این استان نیز در حال نهایی شدن است.
    قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: سال گذشته ارزش فروش کنستانتره مس سونگون 2 هزار و 500 میلیارد تومان بود، در حالی که گردش مالی شرکت عظیم تراکتورسازی تنها به یک‌هزار میلیارد تومان رسید.
    وی با اشاره به اهمیت راهبردی مس در کشور یادآور شد: هرکسی که در صنایع پایین‌دستی مس سرمایه‌گذاری کند، خوراکش را تامین می‌کنیم.
    معدن سونگون، دومین معدن مس بزرگ کشور بعد از مس سرچشمه در شهرستان ورزقان استان آذربایجان شرقی واقع شده است.
    مس استخراجی از معدن سونگون برای فرآوری، سال ها به معدن مس سرچشمه منتقل می شد.
    ایجاد کارخانه تولید مس کاتدی در معدن سونگون از مطالبات مردم و مسئولان آذربایجان شرقی در دهه اخیر بود که با اهتمام ویژه دولت تدبیر و امید اجرایی می شود.
    مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کشور نیز در این آیین از احداث نخستین شهر صنعتی ایران در تبریز خبر داد و گفت: این شهر تخصصی یک هزار و 800 هکتار وسعت خواهد داشت.
    صادق نجفی افزود: در یک ماه آینده همچنین احداث بزرگترین فضای سبز کشور به وسعت 200 هکتار در شهرک صنعتی شماره چهار تبریز آغاز می شود.
    در این آیین از یک عمر تلاش بی وقفه و فداکارانه سیدرضا مقیمی اصل، از کارآفرینان و پیشکسوتان بنام و شناخته شده صنعت و معدن کشور، تجلیل شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر