دلار، سرمایه‌گذاران را طلایی کرد

عصر معدن- در هفته ای که گذشت، اگرچه روند قیمتی طلا در بازارهای جهانی با نوساناتی هیجانی همراه بود، ولی به طور کلی روندی صعودی داشت.;

دلار، سرمایه‌گذاران را طلایی کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» قیمت طلا در هفته گذشته از میانگین 1230.675 دلار به ازاء هر اونس در تاریخ 3 ماه دسامبر سال 2018 میلادی، به میانگین قیمت 1242.250 دلار به ازای هر اونس در تاریخ 7 ماه دسامبر سال میلادی جاری، رسید.
    در هفته اخیر در بازارهای جهانی، بهای فلز گران قیمت طلا تحت تاثیر اتفاقات مهمی به شرح ذیل قرار گرفت.
    گروه تحلیلی کارگزاری سی‌ولکس در گزارشی نوشت: در هفته معاملاتی قبل به گزارش سایت Kitco، براساس جدیدترین گزارش وزارت کار آمریکا در ماه نوامبر مبنی بر اینکه تنها 155 هزار شغل جدید در مشاغل غیر کشاورزی این کشور ایجاد شده و این در حالی است که کارشناسان اقتصادی پیش بینی 200 هزار نفر شغل برای این ماه را داشتند.
    همینطور این مسئله که دستمزدهای ماهیانه کمتر از حد انتظار افزایش پیدا کردند. انتشار این آمار منفی موجب شد که ارزش نرخ برابری دلار آمریکا در مقابل سایر ارزهای عمده جهان مانند یورو در بازارهای جهانی با کاهش همراه شود. از این رو شاخص دلار آمریکا نیز در برابر سبدی از ارزهای مهم در طی هفته قبل کاهش یافت. در نتیجه با افزایش رویکرد معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بین‌المللی به فلزات گرانبها مانند طلا در هفته معاملاتی قبل در بازارهای جهانی، قیمت این فلز گرانقیمت روندی صعودی یافت.
    همچنین در هفته قبل به گزارش خبرگزاری رویترز، بعد از توافق کشورهای عضو اوپک مبنی بر کاهش 1.2 میلیون بشکه ای نفت، قیمت این طلای سیاه با رشدی معادل 5.4 درصد همراه گردید و به سطح 63.73 دلار به ازای هر بشکه رسید و همین مسئله موجب افزایش قیمت طلا نیز در بازارهای جهانی شد.
    علاوه بر این در هفته گذشته به گزارش سایت Kitco،  طلای فیوچر تحویل ماه فوریه سال 2018 میلادی با 0.25 درصد کاهش قیمت نسبت به هفته قبل، به رقم 1226.00 دلار به ازاء هر اونس در روز جمعه، در بازار بورس فلزات نیویورک رسید.
    در همین حال در هفته اخیر، به گزارش گروه تحقیقات سایت Kitco، از بین نظر سنجی انجام شده در بین تحلیلگران حرفه ای 14 نفر، در نظرسنجی‌ها شرکت نمودند، که از بین این افراد 8 نفر پیش‌بینی رشد قیمت برای طلا، 3 نفر پیش‌بینی کاهش قیمت و 3 نفر نظری بی تفاوت، نسبت به روند قیمت طلا در هفته آتی داشته‌اند.
    این اتفاقات در حالی است که با احتمال زیادی مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت طلا در هفته‌های آتی، داده های آماری منتشره از اقتصاد کشورها، تغییرات نرخ بهره بانکی آمریکا توسط بانک فدرال رزرو این کشور، سیاست بانک مرکزی اروپا در افزایش یا ثبات نرخ بهره بانکی این منطقه، همچنین برنامه‌های تسهیل مالی بانک های مرکزی سایر کشورها، داده‌های اقتصادی کشور چین، همزمانی فستیوالهای دو کشور چین و هند، بروز تنشهای سیاسی در کشورهای جهان، تداوم جنگ اقتصادی در کشورهای مختلف به خصوص اعمال تعرفه های بیشتر آمریکا بر واردات کالاهای "چین، اتحادیه اروپا، روسیه و ترکیه و کانادا "، تغییرات در توافق برجام کشورهای غربی با ایران و بروز بلایای طبیعی، و همچنین تغیبر بهای نفت در بازارهای جهانی خواهد بود.
    تحلیل تکنیکال طلا
    با توجه به شواهد و اندیکاتورهای موجود در تحلیل تکنیکال، به نظر می‌رسد که روند بلند مدت طلا صعودی است، هرچند که ممکن است طلا در این بین اصلاح قیمت نیز داشته باشد.
    در هفته گذشته طلا روندی صعودی داشت و برای هفته معاملاتی آتی، این پیش‌بینی برای قیمت طلا وجود دارد که با احتمال زیادی، روندی صعودی داشته باشد.
    در این صورت اگر روندی افزایشی داشته باشد، قیمت آن با عبور از نزدیکترین مقاومت مهم و تاریخی خود که 1250 دلار به ازاء هر اونس می باشد، با احتمال زیادی تا مقاومت قیمتی 1275 دلار به ازاء هر اونس، نیز افزایش خواهد داشت.   
    در غیر اینصورت چنانچه طلا بخواهد طلا تمایل به نزول داشته باشد، در صورت عبور کردن از نزدیکترین ساپورت قیمتی مهم خود که 1230 دلار به ازاء هر اونس است، احتمال اینکه تا حمایت تاریخی 1200دلار به ازاء هر اونس نیز کاهش یابد، وجود دارد.
    در همین حال با توجه به اتفاقات اخیر و چنانچه اتفاق غیر منتظره‌ای رخ ندهد، به نظر می‌رسد که طلا در این هفته روندی صعودی داشته باشد، هرچند که ممکن است در این بین با نوساناتی نیز همراه گردد. این در حالی است که گواه های موجود در تحلیل تکنیکال نیز از این مسئله حمایت می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر