سرمایه گذاری ۲۱ میلیارد دلاری در بخش معدن پرو تا ۲۰۲۳

عصر معدن- وزیر انرژی و معادن پرو از برنامه سرمایه گذاری ۲۱ میلیارد دلاری در بخش معدن این کشور تا سال ۲۰۲۳ میلادی خبر داد.;

سرمایه گذاری ۲۱ میلیارد دلاری در بخش معدن پرو تا ۲۰۲۳
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو، وزیر انرژی و معادن پرو فرانسیسکو ایسمودسFrancisco Ísmodes اعلام کرد: 21 میلیارد دلار سرمایه گذاری در بخش معدن پرو تا پیش از پایان دولت مارتین ویسکارا Martín Vizcarra در سال 2023 میلادی انجام می شود.

    وی افزود: پیش بینی می شود 57 میلیارد دلار سرمایه گذاری بلند مدت در پروژه های معدنی پرو انجام شود که از این میزان باید 21 میلیارد دلار تا سال 2023 میلادی صورت گیرد.

    وزیر انرژی و معادن پرو تصریح کرد: سرمایه گذاری های بخش معدن این کشور طی چهار سال گذشته روند افزایشی داشته است. همچنین طی 7 ماهه نخست سال جاری میلادی سرمایه گذاری معدنی در پرو 25 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

    وی گفت: واقعیتی انکار ناپذیر است که پرو ذخایر غنی مواد معدنی دارد و در تولید مس نیز به بالاترین رکورد تولید در 5 سال گذشته دست یافتیم. تولید این فلز سرخ در سال جاری میلادی به 2 میلیون و 500 هزار تن و در سال 2022 میلادی به 3 میلیون تن خواهد رسید.

    ایسمودس خاطر نشان کرد: پرو دومین تولیدکننده مس و ششمین تولید کننده بزرگ طلا در جهان است. همچنین این کشور از لحاظ جذابیت سرمایه گذاری در بخش معدن رتبه چهاردهم را در اختیار دارد. علاه براین، رتبه هشتم پتانسیل جغرافیایی را در کارنامه خود دارد.

    وی ادامه داد: ما به ارتقای چارچوب قوانین و سیاست ها نیاز داریم تا بتوانیم رقابت پذیری و پایداری بخش معدن را افزایش داده و در نتیجه جذابیت بیشتری برای سرمایه گذاران ایجاد کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر