احتمال ضعیف افزایش قیمت طلا

عصر معدن- فضای بازار نسبت به روند حرکت طلا در کوتاه مدت مبهم بوده و در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز، کارشناسان وال استریت نسبت به افزایش قیمت طلا در هفته جاری بدبین بودند در حالیکه بیشتر سرمایه گذاران انتظار داشتند این فلز ارزشمند به قیمت بالاتری صعود کند.;

احتمال ضعیف افزایش قیمت طلا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، کارشناسانی که در نظرسنجی وال استریت شرکت کردند، انتظار داشتند قیمت طلا تحت تاثیر نشانه‌های صلح در شبه جزیره کره که به معنای تقاضای کمتر برای خرید طلا به عنوان دارایی امن است، کاهش بیشتری پیدا کند. آنها همچنین به رشد اخیر ارزش دلار و عوامل فنی اشاره کردند.
    با این‌همه آن دسته از کسانی که نسبت به رشد قیمت طلا خوش‌بین بودند، اظهار کردند: هنوز زود است انتظار صلح را داشته باشیم. از سوی دیگر نیز این افراد انتظار دارند طلا از سطوح حمایتی به قیمت بالاتری بهبود پیدا کند.
    در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال‌استریت، 23 نفر شرکت کردند که از میان آنها 12 نفر یا 52 درصد کاهش قیمت طلا و 5 نفر یا 22 درصد افزایش قیمت طلا در هفته جاری را پیش‌بینی کردند. در این بین، 903 نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه‌گذاران خرد شرکت کردند که از میان آنها 522 نفر یا 58 درصد افزایش قیمت طلا و 295 نفر یا 33 درصد کاهش قیمت این فلز زرد را پیش‌بینی کردند؛ 86 نفر یا 10 درصد نظری نسبت به روند قیمت طلا نداشتند.
    برای هفته گذشته 44درصد از کارشناسان وال‌استریت و 68 درصد از سرمایه‌گذاران افزایش قیمت طلا را پیش‌بینی کرده بودند. در معاملات روز جمعه بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن 5.50 دلار یا معادل 0.4 درصد افزایش یافت و در 1323.40 دلار بسته شد. با این‌همه بهای معاملات طلا برای کل هفته، تحت تاثیر دورنمای افزایش نرخ‌های بهره آمریکا،1.1 درصد کاهش ثبت کرد.
    کوین گریدی، رییس شرکت فونیکس فیوچرز، انتظار دارد طلا به دلیل اقدام برخی از معامله گران برای فروش قراردادهای خرید، کاهش پیدا کرده و تا سطح 1309 دلار عقب‌نشینی کند.
    وی به کیتکونیوز گفت: اخبار پیرامون شبه جزیره کره بسیار مثبت است و دلار نیز با دورنمای بالا رفتن نرخ‌های بهره آمریکا، قوی به نظر می‌رسد.
    آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی "آدریان دی" نیز با اشاره به روند رشد ارزش دلار که در حال حاضر بزرگترین عامل تاثیرگذار بر طلا به شمار می‌رود، دورنمای ضعیفی برای طلا در کوتاه مدت متصور است.
    رالف پرستون از شرکت "هریتیج وست فایننشیال" نیز انتظار دارد طلا به دلیل رشد ارزش دلار، به مرز 1300 دلار بازگردد.
    شاخص دلار آمریکا در معاملات روز جمعه با 0.1 درصد رشد، در 91.8 واحد ایستاد. رشد این شاخص به تقاضا برای کالاهایی مانند طلا که به دلار قیمت گذاری می‌شوند، لطمه می‌زند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر