در جریان بازدید کارشناسان ایمیدرو از منطقه ویژه اعلام شد:

انجام اقدامات اجرایی برای واگذاری زمین به ۱۱ سرمایه گذار در منطقه خلیج فارس

عصر معدن- مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس اعلام کرد: در حال حاضر، فرآیند اقدامات اجرایی برای در اختیار گذاشتن زمین به متقاضیان سرمایه گذاری در حال انجام است.;

انجام اقدامات اجرایی برای واگذاری زمین به ۱۱ سرمایه گذار در منطقه خلیج فارس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، حسن خلج طهرانی در جریان بازدید کارشناسان ایمیدرو از منطقه ویژه خلیج فارس و طرح های توسعه ای این منطقه گفت: به رغم شرایط تحریم و مشکلات پیش رو، 11 متقاضی برای سرمایه گذاری در این منطقه اعلام آمادگی کرده اند.

    وی افزود: حوزه های سرمایه گذاری متقاضیان شامل صنایع پایین دستی فولاد و نفت، قیر و فرو آلیاژ است.

    مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس با بیان اینکه 2 هزار هکتار زمین در سایت توسعه این منطقه موجود است، تصریح کرد: در صورت تکمیل عملیات زیرساختی در این بخش، زمین های آن طی مدت کوتاهی از سوی سرمایه گذاران پر خواهد شد. چرا که متقاضی سرمایه گذاری وجود دارد.

    وی ادامه داد: برخورداری از مزیت هایی همچون نزدیکی به آب های آزاد، دسترسی به شبکه راه آهن سراسری، نزدیکی به شهر و فرودگاه بین المللی بندرعباس، نزدیکی به معادن گل گهر و چادرملو و نیز فعالیت 2 پالایشگاه (نفت بندرعباس و ستاره خلیج فارس)، زمینه مناسبی برای جذب سرمایه گذاری در صنایع بالادستی و پایین دستی در این منطقه فراهم کرده است.

    17 طرح در حال اجرا

    خلج طهرانی با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس با وسعت 4500 هکتار در 4 سایت جنوبی، میانی، شمالی و توسعه تعریف شده است، گفت: در این منطقه، 18 شرکت صنایع معدنی (فولادی، آلومینیوم، روی و سایر صنایع) و زیرساختی فعالیت می کنند و با وجود تحریم ها، با شدت بیشتری در حال تولید هستند.

    وی افزود: مجموع اشتغال شرکت های فعال، به حدود 12 هزار نفر می رسد. علاوه براین، 17 طرح دیگر توسط بخش خصوصی در حال اجرا داریم.

    مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس اظهار داشت: مسئولیت ما، تامین و آماده سازی زیرساخت ها است و تلاش می کنیم زیرساخت های مورد نیاز صنایع جدید را فراهم کنیم.

    وی ادامه داد: طی سال گذشته، 3 طرح شامل احداث دیوار و جاده پیرامون سایت توسعه به طول 43 کیلومتر، فاز نخست نیروگاه سیکل ترکیبی 160 مگاواتی هرمز و نیز طرح خط لوله و ایستگاه های واحد گازرسانی با نیروگاه های سایت میانی با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح شد.

    خلج طهرانی خاطرنشان کرد: با جابجایی ریاست هیات عامل ایمیدرو، نه تنها در حمایت های این سازمان از منطقه ویژه خللی ایجاد نشد بلکه حمایت ها و رهنمودهای ایمیدرو افزایش یافت.

    وی افزود: نگاه توسعه ای دکتر غریب پور، زمینه های مناسبی را برای پیشرفت امور فراهم کرده است و این موضوع جای تشکر و قدردانی از ایشان را دارد. توجه به موضوع آب و اجرای طرح مربوطه و نیز انعقاد تفاهم اولیه برای استفاده از پساب شهر بندرعباس، از جمله حمایت های وی در این منطقه است.

    مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس خاطرنشان کرد: با تعامل مناسبی که با مدیران ارشد و میانی سازمان داریم، امیدواریم بتوانیم طرح ها را زودتر به نتیجه برسانیم.
     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر