تحقق چشم انداز فولاد نیازمند ۵۰میلیارد دلار سرمایه‌گذاری است

عصر معدن- عضو هیات مدیره انجمن فولاد ایران درباره چشم انداز فولاد کشور اعلام کرد: برنامه تولید ۵۵ میلیون تن فولاد تا سال ۱۴۰۴ در دستور کار است اما باید برای رسیدن به این هدف در چند زمینه فعالیت داشته باشیم.;

تحقق چشم انداز فولاد نیازمند ۵۰میلیارد دلار سرمایه‌گذاری است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» رضا شهرستانی با بیان این مطلب در ادامه افزود: ظرفیت نصب شده فعلی در کشور برای فولاد 35میلیون تن است که باید 20 میلیون تن به آن اضافه شود و برای اجرایی شدنش نیازمند 20میلیارد دلار سرمایه گذاری هستیم.
    وی اظهار کرد: در زمینه حمل و نقل نیز در افق 1404، 300میلیون تن محصولات معدنی جابه جا می شود که برای این بخش نیز باید حدود 7میلیارد دلار در بخش حمل و نقل ریلی سرمایه گذاری شود.
    شهرستانی  با اشاره به صادرات فولاد در افق 1404، ادامه داد: درصورتی که از هدف مشخص شده در چشم انداز به تولید 45 میلیون تن فولاد دست پیدا کنیم، 25 میلیون تن از آن باید صادر شود، درنتیجه در بنادر و کشتیرانی ها نیز باید حدود 3میلیارد دلار هزینه شود.
    وی با بیان اینکه باید برنامه صادراتی نیز جدی گرفته شود، اظهار کرد: 7 سال فرصت داریم که به تولید 55 میلیون تن فولاد برسیم. به نظر می رسد که از 50میلیارد دلار سرمایه مورد نیاز برای چشم انداز فولاد کشور می توان 30میلیارد دلار را از داخل کشور و 20میلیارد دلار را نیز از  خارج کشور تامین کرد که بخشی از این رقم می تواند از صادرات حاصل شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر