غریب‌پور خبر داد:

افتتاح ۳میلیارد دلار پروژه در سال جدید

عصر معدن- رییس هیات عامل ایمیدرو در گردهمایی هم اندیشی و هم افزایی در حوزه آموزش و پژوهش از افتتاح ۳ میلیارد دلار پروژه با اشتغالزایی ۵هزار نفری در سال جاری خبر داد.;

افتتاح ۳میلیارد دلار پروژه در سال جدید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبرى «عصرمعدن» خداداد غریب پور در گردهمایی هم اندیشى و هم افزایی در حوزه آموزش و پژوهش گفت: ایمیدرو مى خواهد فاصله با حوزه علم و فناورى را کاهش دهد و ارتباطى پایدار برسد.
    وى اظهار کرد: تا به امروز ایمیدرو از  618 پایان نامه حمایت کرده و ١٢٧ نیاز آموزشى شناسایى شده است. در همین رابطه نیز با دانشگاه صنعتی شریف و امیرکبیر همکارى هایی داشته ایم.
    غریب پور  ادامه داد: در حوزه آموزش مى خواهیم از ظرفیت دانشگاه ها براى دعوت استادان خارجى استفاده کنیم. باید تفاهم نامه هاى همکارى به قرارداد تبدیل شود.
    به گفته معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت، ایمیدرو به دنبال خلق مزیت است.
    غریب پور گفت: سال گذشته به میزان ٩ میلیارد دلار صادرات معدنى انجام شده و این بخش کمترین آسیب را از تحریم دیده است و بیشترین مزیت براى خلق ارزش داریم.
    وى افزود: خوشبختانه بخش معدن از نظر تکنولوژى نسبت به سایر بخش ها وضعیت بهترى دارد.
    به گفته رییس هیات عامل ایمیدرو، امسال ٣ میلیارد دلار پروژه با اشتغال ٥ هزار نفرى افتتاح مى شود.
    غریب پور با اشاره به افزایش ٤۰ درصدى تولید شمش آلومینیوم در سال جارى گفت: باید در ین زمینه مصرف انرژى را کاهش داده و بهره ورى را افزایش دهیم.
    وى تاکید کرد: اولین نیاز بخش معدن اکتشاف است و در این مورد به شدت نیازمند اموزش هستیم. در تلاشیم تا در بعد تکنولوژى با همکارى شرکت ها کنسرسیومى  را تشکیل دهیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر