۲۲ طرح بزرگ فولادی و معدنی با سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلاری در حال اجراست

عصر معدن- مدیرعامل شرکت بین المللی مهندسی ایران با بیان اینکه ۲۲ طرح بزرگ فولادی با سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلاری به امضا رسیده که در حال اجراست، گفت: این طرح‌ها جزو ۴٨ پروژه پیشران دولت سیزدهم است.;

۲۲ طرح بزرگ فولادی و معدنی با سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلاری در حال اجراست
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، «محمدعلی عزیزمحمدی» امروز (شنبه) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این طرح‌ها در چند سال اخیر آغاز شده که بخشی از این اعتبار اختصاص یافته است و اکنون سرمایه‌گذاری 700 میلیون یورویی و یکصد هزار میلیارد ریالی در طرح‌ها باقی مانده است.

    وی افزود: در هشت ماه گذشته، شاهد پیشرفت فیزیکی طرح‌ها به میزان سه برابر دولت‌های گذشته هستیم، همچنین در چهار ماه ابتدایی امسال یک‌هزار و ٩۰۰ میلیارد تومان درآمد مالی از طرح‌ها به دست آمده است که نسبت به سال‌های ١4۰۰ و ١4۰١ رشد چشمگیری داشته است.

    مدیرعامل شرکت بین‌المللی مهندسی ایران ادامه‌داد: 2 طرح صنعتی نیز در خارج از کشور در حال اجراست که این امر در راستای ارتباط با کشورهای همسایه و دیپلماسی اقتصادی در توسعه صادرات انجام می‌شود.

    وی با بیان اینکه 20 شرکت وابسته به این شرکت بین‌المللی مهندسی ایران هستند، گفت: این شرکت در سال 1354 با هدف انتقال دانش فنی ساخت کارخانه‌های صنعتی در زمینه فولاد به وجود آمده است که احداث و بهره‌برداری از بزرگترین مجتمع فولادی کشور با عنوان مجتمع فولاد مبارکه را در دهه 60 به دنبال داشته است.

    عزیزمحمدی اضافه‌کرد: این شرکت در صنایع فولاد، معدن، نفت و گاز موفق شده تا با بهره‌گیری از فناوری روز جهان با به‌کارگیری یک‌هزار و 100 نفر از همکاران در عرصه‌های مختلف، به ارائه خدمات فنی و مهندسی بپردازد، این شرکت دارای دانش کامل مهندسی در زنجیره فولاد کشو و یکی از پنج شرکت دارنده لیسانس طراحی و ساخت واحدهای احیاء مستقیم به روش «میدرکس» در جهان است.

    وی خاطرنشان‌کرد: این شرکت یک دانشگاه عملیاتی بزرگ است که در 46 سال عمر خود افزون بر 40 میلیارد دلار در صنایع معدنی و فولادی فعالیت کرده است.

    مدیرعامل شرکت بین‌المللی مهندسی ایران با بیان اینکه این شرکت زیر نظر ایمیدرو فعالیت می‌کند، گفت: این شرکت در پروژه‌های بزرگ فولادی فعالیت می‌کند، اکنون به صورت مستقیم بسیاری از طرح‌های توسعه‌ای و تولیدی را پیگیری می‌کند؛ به گونه‌ای که بیابان را تحویل می‌گیرم و یک کارخانه بزرگ را به مرحله اجرا و بهره‌برداری کامل می‌رسانیم.

    وی عنوان‌کرد: این شرکت با دستیابی به فناوری‌های جدید و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، در بومی‌سازی تجهیزات ورود کرده است و اکنون در زمینه تجاری سازی فعالیت می‌کنیم.

    عزیزمحمدی با اشاره به اینکه تحریم‌ها عامل تعطیلی شرکت‌های تولیدی و صنعتی نشد، گفت: یکی از مهمترین تلاش‌های ما استفاده از توان داخلی و ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان است، در این زمینه توانستیم تحریم‌ها را دور بزنیم، هر چند هزینه‌هایی به دنبال داشت.

    وی خاطرنشان‌کرد: ایران جزو ١۰ کشور تولیدکننده فولاد است و اکنون در زمینه فولاد سبز برای کاهش مصرف انرژی و آلایندگی کار می‌کنیم.

    مدیرعامل شرکت بین‌المللی مهندسی ایران از اجرای طرح‌های صنعتی در آمایش سرزمینی خبر داد و اضافه‌کرد: چهار واحد فولادی را در مناطق کمتر برخوردار در دست اجرا داریم که جزو سیاست‌گذاری‌های دولت سیزدهم در آمایش سرزمینی و جبران عقب‌افتادگی‌های این مناطق است.

    وی بیان‌داشت: ورود صنعت به مناطق مختلف کشور منجر به راه‌اندازی واحدهای صنایع کوچک و به دنبال آن، اشتغال‌زایی و ارتقای تولید می‌شود. این طرح‌ها باعث رشد اقتصادی، کاهش تورم و فراهم‌کردن بستری برای عدالت سرمایه‌های خرد و پایین‌دستی می‌شود، ضمن اینکه ارزش تولید را با مدیریت صرفه‌جویی ارزی و بومی‌سازی تجهیزات نیز بالا می‌برد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر