غریب پور خبر داد:

سرمایه گذاری ایمیدرو در ۸۲ شهرستان کم برخوردار

عصر معدن- رییس هیات عامل ایمیدرو خبر داد: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در ۸۲شهرستان کم برخوردار سرمایه گذاری کرده است.;

سرمایه گذاری ایمیدرو در ۸۲ شهرستان کم برخوردار
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، خداداد غریب پور که به مناسبت روز صنعت و معدن سخن می گفت، با بیان اینکه این سازمان نگاه ویژه ای به مناطق کم برخوردار و محروم کشورمان دارد، تصریح کرد: ایمیدرو به عنوان تنها نهاد توسعه ای بخش معدن و صنایع معدنی کشور،‌ تاکنون از 108 شهرستان کم برخوردار و کمتر توسعه یافته، در 82 شهرستان اقدام به سرمایه گذاری در قالب دو استراتژی کلان " توسعه و توانمندسازی" کرده است.

    به گفته وی،‌ از آمار فوق در 48 شهرستان سرمایه گذاری توسعه ای و زیرساختی انجام شده که با احتساب انجام فعالیت های اکتشافی در 41 ناحیه کمتر توسعه یافته، در مجموع 82 درصد شهرستان تحت فعالیت های ایمیدرو و شرکت های تابعه قرار گرفته اند.
    غریب پور همچنین به اقدامات جدید ایمیدرو اشاره کرد و گفت: این سازمان در سال های اخیر با تعریف و اجرای پروژه ای اکتشافی، مناطق جدیدی از کشور را تحت فعالیت های "توسعه ای و توانمندسازی"‌قرار داده است. بخش توسعه ای مربوط به سرمایه گذاری در ظرفیت سازی در تولید،‌ اشتغال و با هدف توسعه صادرات است و بخش توانمندسازی حوزه های "اکتشاف"، "زیرساخت"، "آموزش،‌ پژوهش و فناوری" ،"بهداشت، ‌ایمنی، ‌محیط زیست و انرژی" و همچنین "توسعه مناطق ویژه اقتصادی" از جمله خلیج فارس، لامرد، ‌پارسیان و کاشان را دربرگرفته است.

    سرمایه گذاری در نقاط مرزی با برنامه جدید "اکتشاف"
    معاون وزیر صنعت معدن و تجارت اظهار داشت: یکی از اقدامات سال های اخیر ایمیدرو، سرمایه گذاری در بخش اکتشاف نقاط مرزی کشور از جمله سیستان و بلوچستان،‌ خراسان جنوبی، رضوی و شمالی و نیز استان هایی همچون کردستان، هرمزگان و ... به عنوان نقاط کم برخوردار کشورمان بوده است. از دیگر سو "طرح احیا و فعال سازی معادن کوچک" نیز عمدتا در نقاط کم برخوردار متمرکز شده است. استان هایی نظیر کهگیلویه و بویراحمد، سه استان ناحیه خراسان،‌ هرمزگان، آذربایجان غربی،‌ بوشهر،‌ سیستان و بلوچستان،‌ کرمان و جنوب کرمان تحت از جمله مناطقی هستند که در طرح احیا و فعال سازی معادن کوچک قرار گرفته اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر