سخنگوی فراکسیون تولید و اشتغال مجلس خبر داد:

تا پایان سال ۲۷۰ هزار شغل در بخش صنعت و معدن ایجاد می‌شود

عصر معدن- سخنگوی فراکسیون تولید و اشتغال مجلس از برنامه ریزی برای اشتغال ۲۷۰ هزار نفر در بخش صنعت و معدن کشور تا پایان سال ۹۸ خبر داد.;

تا پایان سال ۲۷۰ هزار شغل در بخش صنعت و معدن ایجاد می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، «غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی» با اشاره به نشست امروز فراکسیون تولید و اشتغال مجلس افزود: در بخش صنعت و معدن برای تولید و اشتغال 4 برنامه تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، تسهیلات برنامه بازسازی و نوسازی، تامین سرمایه گردش واحدها و توسعه خوشه‌های صنعتی و خدمات کلینیکی در دستور کار قرار دارد.

    به گفته سخنگوی فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی، اشتغال 130 هزار نفر از طریق طرح‌های نیمه تمام، حدود 51 هزار و 700 نفر از طریق تسهیلات برنامه بازسازی و نوسازی، 87 هزار و 500 نفر از طریق تامین سرمایه در گردش واحدها و همچنین یک هزار نفر از طریق توسعه خوشه‌های صنعتی و خدمات کلینیکی تامین می‌شود و در مجموع اشتغال 270 هزار نفر از طریق این برنامه‌ها تحقق می‌یابد.

    وی افزود: مقرر شده از محل منابع بانکی 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات ریالی و از محل صندوق توسعه ملی 10 هزار میلیارد تومان تخصیص یابد، صندوق توسعه ملی این پول را در اختیار بانک‌ها می گذارد و بانک ها معادل آن به متقاضیان تسهیلات می دهند.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در این رابطه مجموع کل تسهیلات 20 هزار میلیارد تومان، یارانه سود تسهیلات یک‌هزار میلیارد تومان و کمک های فنی و اعتباری حدود 50 میلیارد تومان پیش بینی شده است.

    جعفرزاده ایمن آبادی افزود: در 100 روز ابتدای سال و در قالب برنامه‌های تولید و اشتغال از طریق بخش صنعت و معدن 3 هزار و 600 متقاضی و 42 هزار میلیارد تومان مبلغ تقاضا وجود داشت که تنها 15 مورد بررسی و تصویب شده است.

    وی با اشاره به عقب ماندگی‌ها در این زمینه اظهار داشت: البته با تمامی این اوصاف دولت مدعی است که 4 هزار و 500 میلیارد تومان پرداخت کرده که حدود 50 میلیارد تومان مربوط به تکمیل طرح های نیمه‌تمام است.

    نماینده مردم رشت با بیان اینکه بانک هایی مانند آینده، پست بانک، صنعت و معدن، توسعه و تعاون، ملی، تجارت و سپه برای تحقق اشتغالزایی از طریق بخش صنعت و معدن همکاری می‌کنند، گفت: منابع تامین شده از محل صندوق 900 میلیارد تومان و بانک ها نیز 900 میلیارد تومان بوده و منابع به گونه ای تلفیقی است.

    به گفته جعفرزاده، یارانه مورد نیاز 130 میلیارد تومان، یارانه واریز شده 86 میلیارد تومان و مجموع منابع و کارمزد قابل واریز 300 میلیارد تومان است.

    سخنگوی فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تسهیلات پرداختی بانک توسعه و تعاون در سال جاری 3 هزار و 100 میلیارد تومان، اشتغال روستایی یک هزار و 500 میلیارد تومان بوده است. ضمن اینکه این بانک در سال 97 نیز 9 هزار میلیارد تومان و همچنین از بابت خرید تضمینی گندم نیز 500 میلیارد تومان پرداخت کرده که مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارات بر این باورند که خرید تضمینی در اشتغالزایی موثر است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر