دلار، طلا را ارزان کرد

عصر معدن- قیمت طلا روز چهارشنبه به دنبال صعود بازارهای سهام و رشد ارزش دلار آمریکا که ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران را افزایش داد و با کاهش روبه‌رو شد.;

دلار، طلا را ارزان کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.2 درصد کاهش یافت و به 1221.56 دلار رسید، اما همچنان نزدیک به رکورد 1233.26 دلار روز دوشنبه که بالاترین قیمت در دو ماه و نیم گذشته بود، قرار دارد.
    در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر با 0.5 درصد کاهش، به 1225.2 دلار رسید.

    استفن اینس، مدیر معاملات منطقه آسیا اقیانوسیه شرکت OANDA درباره وضعیت جاری بازار گفت: خریداران جدید طلا به وحشت افتادند، زیرا در سطوح قیمت خوبی خریداری نکردند و ما شاهد خروج این خریداران از بازار هستیم.
    بازارهای سهام آسیا روز چهارشنبه پس از گزارش‌های درآمد مطلوب آمریکا که به بهبود عملکرد شاخص‌های وال‌استریت منجر شد، افزایش پیدا کردند.
    شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از شش ارز بزرگ 0.1 درصد رشد کرد.

    به گفته یک معامله‌گر مقیم سنگاپور، رشد بازارهای سهام و دلار آمریکا باعث شد بازار انتقاد اخیر دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا از بانک مرکزی این کشور که باید به پشتیبانی از قیمت طلا کمک می‌کرد را نادیده بگیرد.
    ترامپ در مصاحبه با شبکه فاکس بیزینس، انتقادهای بیشتری را متوجه بانک مرکزی آمریکا کرد و آن را بزرگترین تهدید متوجه خود نامید.
    رییس جمهور آمریکا هفته گذشته از بانک مرکزی این کشور انتقاد و اعلام کرده بود بانک مرکزی به حدی نرخ‌های بهره را با سرعت افزایش می‌دهد که سلامت اقتصاد کشور را تهدید می‌کند.

    بر اساس گزارش رویترز، بانک مرکزی آمریکا ماه گذشته نرخ‌های بهره را برای سومین بار در سال میلادی جاری افزایش داد و اعلام کرد قصد دارد تا پایان سال 2019، چهار دور و در سال 2020 یک دور دیگر نرخ‌ها را افزایش دهد.
    نرخ‌های بهره بالاتر از ارزش دلار و بازده اوراق قرضه پشتیبانی می‌کند و قیمت طلا را با افزایش هزینه نگهداری این فلز که سوددهی ندارد، تحت فشار منفی قرار می‌دهد.
    وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش‌بینی کرد هر اونس طلا برای تحویل فوری همچنان عقبگرد به محدوده 1208 تا 1217 دلار را هدف گرفته زیرا موفق نشده مقاومت در مرز 1235 دلار را بشکند.
    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.3 درصد کاهش، به 14.60 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.1 درصد افزایش، به 838 دلار رسید و هر اونس پالادیوم با 0.3 درصد کاهش، 1075.97 دلار معامله شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر