معامله‌گران طلا در روزهای پایانی ۲۰۱۸ به سود رسیدند

عصر معدن- طلا در معاملات روز دوشنبه صعود بازارهای سهام تحت تاثیر پیشرفت مذاکرات آمریکا و چین که به تقاضای کمتر برای خرید این فلز ارزشمند منجر شد، کاهش پیدا کرد.;

معامله‌گران طلا در روزهای پایانی ۲۰۱۸ به سود رسیدند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.2 درصد کاهش پیدا کرد و به 1277.96 دلار رسید که نزدیک به قیمت 1282.09 دلار معاملات روز جمعه بود که بالاترین رکورد 6ماهه گذشته این فلز به شمار می‌رود.
    در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه 0.2 درصد کاهش یافت و به 1280 دلار رسید.
    طلا در مسیر ثبت نخستین کاهش سالانه از سال 2015 است. نگرانی‌های تجاری و افزایش نرخ‌های بهره آمریکا باعث شد سرمایه‌گذاران خرید دلار را به طلا در سال 2018 ترجیح دهند. با این حال طلا در مسیر ثبت بزرگترین افزایش ماهانه از ژانویه سال 2017 قرار دارد و بخشی از افت قیمتی که در طول سال داشت را به دلیل نوسان بازارهای سهام و افت ارزش دلار و همچنین نگرانی‌ها نسبت به کندی رشد اقتصادی جهانی، جبران کرد.

    به گفته پاجی کدیا مدیر شرکت "کدیا کامادیتیز" در بمبئی، نگرانی‌های جنگ تجاری میان آمریکا و چین اندکی تخفیف پیدا کرده و به بهبود بازارهای سهام کمک کرده است. این امر سودگیری معامله‌گران طلا را در روزهای پایانی سال به دنبال داشته است.
    رئیس جمهور آمریکا روز شنبه در توییتر نوشت: مکالمه طولانی و خوبی با شی رئیس جمهور چین داشتم. مذاکرات به خوبی پیشرفت می‌کند و اگر توافقی انجام گیرد بسیار جامع خواهد بود و همه موضوع‌ها، بخش‌ها و نقاط مورد اختلاف را می‌پوشاند. مطبوعات چینی نیز اعلام کردند شی و ترامپ روز شنبه صحبت کردند و به نقل از شی نوشتند که گروه‌های مذاکره کننده هر دو کشور در تلاش برای اجرای توافقی هستند که با ترامپ حاصل شده است.

    قیمت طلا 5درصد در دسامبر رشد داشته اما از ابتدای سال 2018 تاکنون حدود دو درصد کاهش داشته است.
    شاخص دلار آمریکا امسال که ارز آمریکا تحت تاثیر جنگ تجاری واشنگتن و پکن و تحکیم سیاست پولی آمریکا به دارایی مورد علاقه سرمایه‌گذاران تبدیل شد، 4.6 درصد رشد داشته است.
    نرخ‌های بهره بالاتر به جذابیت طلا ضربه می‌زند، زیرا هزینه نگهداری این فلز که سوددهی ندارد افزایش پیدا می‌کند. طلا بیش از 15 درصد از قیمت 1365.2 دلار در آوریل افت کرده و در اوت تا مرز 1159.96 دلار عقب‌نشینی کرد که پایین‌ترین قیمت در یکسال و نیم اخیر بود. این فلز ارزشمند از آن زمان حدود 10 درصد رشد کرده است.
    به گفته تحلیلگران، به دلیل نگرانی‌ها نسبت به کندی رشد اقتصاد جهانی و افزایش نرخ‌های بهره، طلا احتمالا ضرری که از اواسط ژوئن را داشت را جبران خواهد کرد و به محدوده 1300 تا 1350 دلار صعود خواهد کرد.
    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری امسال بهترین عملکرد را داشت و به دلیل تقاضای بالا از سوی تولید کنندگان کاتالیزور خودرو در بحبوحه کمبود تولید، حدود 18 درصد افزایش پیدا کرد. این فلز در مسیر ثبت سومین افزایش سالانه متوالی و چهارمین افزایش ماهانه متوالی قرار دارد.
    هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.3 درصد افزایش یافت و به 15.39 دلار رسید. با این حال در سال 2018 بیش از 9 درصد کاهش داشته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر