شرکت فولاد انگلیس با مشکل مالی جدی مواجه شد

عصر معدن- قطع میلیون‌ها پوند کمک ‌هزینه اتحادیه اروپا، شرکت فولاد انگلیس را در آستانه خروج این کشور از این اتحادیه با مشکل مالی جدی مواجه کرده است.;

شرکت فولاد انگلیس با مشکل مالی جدی مواجه شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، شرکت فولاد انگلیس 100 میلیون پوند از دولت درخواست وام کرده تا کمبود کمک‌هزینه موسوم به طرح آلایندگی دی‌اکسید کربن اتحادیه اروپا را که از ماه گذشته قطع‌شده است، جبران کند.
    اتحادیه اروپا سالانه 2 میلیارد پوند اعتبار برای آلایندگی‌های صنعتی شرکت‌های انگلیسی درنظر می‌گرفت که 5درصد از آن به فولاد انگلیس تعلق داشت. با این‌ حال گفته می‌شود که فولاد انگلیس تمام اعتبار سال گذشته خود را مصرف کرده و اینک توان پرداخت عوارض جاری را ندارد.
    از سویی بلاتکلیفی در وضعیت برگزیت و تداوم مخالفت پارلمان با طرح برگزیت دولت ترزا می، سبب شده است تا اتحادیه اروپا مجوز تخصیص اعتبار طرح آلایندگی دی‌اکسید کربن برای شرکت‌های انگلیسی را تمدید نکند.
    شرکت فولاد انگلیس با تولید سالانه 2.8 میلیون تن فولاد بزرگ‌ترین تامین‌کننده فولاد برای شبکه ریلی انگلیس و فرانسه به شمار می‌رود.
    یک سخنگوی شرکت فولاد انگلیس گفت: برگزیت برای شرکت‌های انگلیسی چالش‌های بزرگی را ایجاد کرده و ما با مقام های دولت درباره تأثیر این مساله مشغول رایزنی هستیم.
    تحولات اقتصادی و تجاری انگلیس در آستانه خروج رسمی این کشور از اتحادیه اروپا تعریف چندانی ندارد؛ تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی ورشکست شده‌اند، شرکت‌های خودروسازی به فکر خروج از انگلیس افتاده و بسیاری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای در این کشور تعطیل و یا نیروهای خود را تعدیل داده‌اند.
    بانک مرکزی انگلیس پیش‌بینی کرده که این کشور ممکن است در سال جاری دچار رکود اقتصادی شود، دولت این کشور تلاش می‌کند تا پیش از خروج از اتحادیه اروپا درباره نحوه همکاری‌های دو طرف در آینده به توافق برسد.
    پارلمان انگلیس تاکنون سه بار طرح دولت درباره خروج از اتحادیه اروپا را رد کرده و شورای اروپا 6 ماه به انگلیس فرصت داده تا این طرح را به تصویب پارلمان برساند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر