تحول در استخراج طلا با بلاک چین

عصر معدن- فرانک هولمز، مدیر اجرایی سرمایه‌گذاران بین‌المللی ایالات متحده، در مجمع جهانی طلا ۲۰۱۸ شرکت کرد و در آنجا با مفاهیمی مانند بیت کوین و بلاک چین آشنا شد.;

تحول در استخراج طلا با بلاک چین
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، او اکنون بر این باور است  بلاک چین نحوه سرمایه‌گذاری صنعت طلا و دیگر صنایع را تغییر خواهد داد و این صنایع متحول خواهند شد.
    هولمز در صحبت‌هایش گفته است: بلاک چین، با مشخص کردن افراد دخیل در پروسه تولید طلا، اعتماد را در این صنعت افزایش خواهد داد.
    وى ادامه داد: من صنعت معدنکاری را به این فهرست اضافه خواهم کرد. زیرا بلاک چین توانایی تبدیل شدن به فلزات طلا و فلزات گرانبها را دارد.ما باید زنجیره تامین خود را از طریق تعدادی از صنایع و فعالیت های قانونی، نظارتی، مالی، تولیدی و خرده فروشی، که هر کدام ممکن است سیستم ثبت نام خود را داشته باشند، کاهش دهیم.
    زیرا این موارد ممکن است هک شوند یا  تقلب در آنها رخ دهد و خطاها و سوء تفاهمات آسیب پذیردیگری داشته باشند. برای مثال می توان آنها را جعل کرد تا پنهان کنند که چگونه فلز یا معدنی تولید می شود.
    با تکنولوژی blockchain، هیچ چیز پنهانی وجود ندارد و به نوعی  تضمین کامل شفافیت است، به این معنی که هر کسی در طول زنجیره تامین می تواند ببیند چگونه، زمان  و مکان تولید فلز و چه کسی در هر مرحله از درگیری دخالت داشه است.
    این باعث می شود که صنعت یک شات بزرگ از اعتماد، و  به طور چشمگیری افزایش بهره وری را به همراه دارد.
    آى بی ام فقط به دنبال راه اندازی یک کنسرسیوم بلاک چین الماس و جواهراتTrustChain  است که الماس، فلزات و جواهرات را از سراسر جهان پیگیری و تصدیق می کند.
    فلزات گرانبها به دلیل کاربردهای صنعتی، از گوشی های هوشمند گرفته تا اتومبیل های الکتریکی و لوازم خانگی اینترنت ، به طور فزاینده ای برای کسب و کار و مصرف کنندگان اهمیت دارند.
    طبق گزارش انجمن صنایع نیمه هادی، فروش جهانی نیمه هادی ها که حاوی فلزات مختلف هستند، از جمله طلا بیش از 400 میلیارد دلار برای اولین بار در سال 2017 انجام شده است. کل فروش نیز 412.2 میلیارد دلار بود که تقریبا 22 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است .این مقدار زیادی از فلزات و مواد دیگر است که فن آوری بلاک چین می تواند به تایید هویت کمک کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر