استارت آپ "فیندو"، پنجره‌ای روبه بازارهای مالی و سرمایه‌گذاری

عصر معدن- استارت‌آپ که به کسب و کار جدید گفته می شود و در بسیاری از کشورها در حوزه هایی همچون فناوری و اطلاعات مورد استفاده قرار می گیرد در ایران نیز جایگاه به نسبت خوبی پیدا کرده و در بخش‌های مختلف همچون بازار سرمایه نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع استارت آپ‌ها به نوعی در تلاشند که کسب و کاری ارزش آفرین باشند. استارت آپ "فیندو" که به تازگی از آن رونمایی شده نیز جزو همین استارت آپ هاست و در تلاش است تا به عنوان بازوی آموزشی و تحلیلی باعث جلب اعتماد مردم به بازار بورس و خدمات آن شود. در این باره"عصرمعدن" با حامد مددی مدیرعامل شرکت دانش و سرمایه کارا به گفت وگو پرداخته که در ادامه می خوانید:;

استارت آپ "فیندو"، پنجره‌ای روبه بازارهای مالی و سرمایه‌گذاری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲:۰۰

    لطفا کمی درباره این استارتاپ توضیح دهید.
    فیندو (Findow.ir) استارتاپی هست که نزدیک یک ماه از رونمایی آن می‌گذرد. Findow ترکیب Financial Window به معنای پنجره ای رو به بازارهای مالی و سرمایه گذاری است. در فیندو ارائه اطلاعات،تحلیل و آموزش مرتبط با 4 بازار سرمایه گذاری داخلی (بورس، طلا، ارز و ملک) و 4 بازار سرمایه گذاری خارجی ( ارزهای دیجیتال، کامودیتی‌ها، بورس های جهانی و جفت ارزها) ارائه می‌گردد و آماده ارائه خدمات به فعالان تمام این بازارهاست.

    تا چه اندازه این استارتاپ در حوزه بازار سرمایه تاثیر گذار است؟
    با توجه به لزوم مشارکت اقتصادی مردم وحرکت نقدینگی به سمت دارایی های مولد یقیناً بورس اولویت اول کشور برای جذب نقدینگی خواهد بود. بازار بورس و خدمات آن در حال حاضر پذیرای حدود 1 میلیون نفر است که اگر به سمت مشارکت حتی 10 درصدی مردم برویم حجم این بازار حداقل 10 برابر خواهد شد و استارتاپ هایی نظیر فیندو تلاش می کنند تا در زمینه فرهنگ سازی سرمایه گذاری کمک کنند تا با بازوهای آموزشی و تحلیلی بستر جلب اعتماد مردم به این بازار فراهم گردد.

    آیا این استارتاپ در مراحل بعدی توسعه پیدا کرده و آیتم های جدیدی به آن اضافه می‌شود؟
    این پروژه شامل 4 فاز اصلیست که در حال حاضر دو فاز اولیه رونمایی شده است.
    فاز نخست که بخش تحلیل پس از خبر سایت و فاز دوم فروشگاه کتاب فیندوست که بیش از 600 عنوان کتاب حوزه سرمایه‌گذاری و مالی را پوشش می دهد، در حال حاضر رونمایی شده است.
    در فاز دوم، آکادمی آنلاین فیندو رونمایی خواهد شد. در آکادمی فیندو دوره‌های آموزش تخصصی بازارهای مختلف با حضور بهترین اساتید بصورت تحت وب در اختیار مخاطبان در سراسر کشور قرار خواهد گرفت که این فاز نهایتاً تا پایان سال رونمایی خواهد شد.
    در فاز سوم نیز بزرگترین شبکه اجتماعی تخصصی سرمایه گذاران کشور رونمایی خواهد شد که در آن تلاش خواهد شد تا ارتباط بین خبرگان این بازار و فعالان پالایش شده و در دسترس سرمایه گذاران قرار گیرد. این فاز نیز در سه ماهه نخست سال 99 رونمایی خواهد شد.

    ایده این استارت آپ از کجا منشا گرفته است؟
    در سطح دنیا خدمات مالی به مردم و سرمایه‌گذاران عادی به سبک نوینی ارائه می‌گردد. این سطح خدمات مرتبط با همه بازارهای سرمایه‌پذیر آن کشور است. بطور مثال سایتی مانند Investopedia خدمات آموزشی، مشاوره‌ای و تحلیلی مرتبط با تمامی بازارهای سرمایه‌پذیر را در یک پلتفرم واحد به مخاطبان ارائه می‌دهند.
    با توجه به تجربه شخصی بنده در بازارهای سرمایه گذاری از سال 90 و حضور در نهادهای مالی از سال 94 ایده اصلی فیندو در سال96 در ذهن بنده شکل گرفت که با تیم بنیان گذار فیندو مطالعات اولیه آن در سال 97 آغاز شد و با جذب سرمایه در سال 97 بصورت رسمی شرکت دانش و سرمایه کارا برای راه اندازی این استارتاپ تاسیس شد.

    این استارتاپ چه حوزه هایی از بازار را پوشش می‌دهد؟
    خدمات مرتبط با آموزش، ارائه بولتن‌های تخصصی بازارهای مختلف و آماده سازی بستر ارتباطی با خبرگان بازار مهمترین حوزه‌هایی است که فیندو در تلاش است در آنها خدمات شایسته ای ارائه دهد.

    این استارتاپ در حوزه کامودیتی چه خدماتی ارائه می دهد و تا چه اندازه بر این حوزه اثر خواهد داشت؟
    در حوزه کامودیتی، تیم متخصص فیندو بصورت هفتگی، بولتن تخصصی کامودیتی منتشر خواهد کرد که در آن آخرین تغییرات فلزات اساسی و فلزات گرانبها و سایر کامودیتی ها مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار خواهند گرفت. در انتشار بولتن هفتگی کامودیتی از مطالب و محتوای روز نشریات معتبر مانند پلتس و متال بولتن تا نظرات تحلیلگران داخلی خبره استفاده می گردد که مورد استفاده فعالان بازار و شرکت های سرمایه گذاری و مشاوره سرمایه گذاری و همچنین شرکت های تولیدی این حوزه قرار خواهد گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر