در سال ۹۸ محقق شد؛

سرمایه گذاری ۱۵هزارمیلیارد تومانی از محل سود صنایع معدنی

عصر معدن- آمارهای رسمی گویای آن است که سال گذشته (۱۳۹۸) ۱۵ هزار میلیارد تومان از سود شرکت‌های حاضر دربخش معدن و صنایع معدنی (تابعه یاوابسته به سازمان ایمیدرو) صرف توسعه سرمایه گذاری شده است.;

سرمایه گذاری ۱۵هزارمیلیارد تومانی از محل سود صنایع معدنی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، گزارش روز سه شنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا حاکی است، سهم فلزات و کانی‌های فلزی از بازار بورس ایران 22 درصد و سهم این بخش از کل سود بورس 36 درصد اعلام شده است.

    بررسی ها نشان می دهد،درحالی که سهم سود توزیع نشده در کل بورس، 37 درصد از کل میزان سود سالانه است، اما سود توزیع نشده در بخش فلزات اساسی و کانی های فلزی 49 درصد از میزان کل سود سود بود.

    اتخاذ سیاست ایمیدرو مبنی بر توزیع نشدن سود در شرکت های بزرگ فولاد مبارکه، صنایع ملی مس، گل گهر، فولاد خوزستان و چادرملو در سال 98 و سرمایه گذاری مجدد در شرکت های یاد شده از محل سود، از جمله اقدامات مهم صورت گرفته در سال گذشته بود.

    براساس جداول آماری مورد بررسی در سال گذشته 15 هزار میلیارد تومان از سود شرکت های مزبور صرف توسعه شد که از این مبلغ هشت هزار میلیارد تومان متعلق به فولاد مبارکه، و چهار هزار و 600 میلیارد تومان به شرکت ملی صنایع مس ایران و بقیه مربوط به دیگر شرکت ها بود.

    سازمان ایمیدرو در دوره مدیریت جدید خود که از آذر ماه 97 هدایت امور را برعهده گرفت، به منظور بهبود مدیریت شرکت ها، طراحی نظام کنترل مدیریتی بر شرکت های بزرگ را با هدف اولویت بندی در سرمایه گذاری در دستور کار خود قرار داد.

    همچنین جهت دهی مشخص برای فعالیت شرکت ها در قالب راهبردهای مربوطه و پیاده سازی نظام حاکمیت شرکتی(تشکیل سه کارگروه سرمایه گذاری، استراتژی و حاکمیت شرکتی) را در برنامه خود دارد.

    به گزارش ایرنا، شرکت ملی صنایع مس ایران پارسال آمار داد که میزان فروش این شرکت نسبت  به سال 97 با رشد بیش از 125 درصدی به رقم 220 هزار و 700 میلیارد ریالی رسید. علاوه براین تولید کاتد هم برای نخستین  باردر تاریخ فعالیتش به رقم 250 هزار و 133 تن رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر