ارزش ذخایر ۶ ماده معدنی به بیش از ۱۰ میلیارد دلار رسید

عصر معدن- مدیرکل دفتر امور اکتشاف وزارت صمت گفت: ارزش ذخایر برجا و قطعی شده ۶ ماده معدنی را قریب ۱۰ میلیارد دلار عنوان کرد.;

ارزش ذخایر ۶ ماده معدنی به بیش از ۱۰ میلیارد دلار رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت ابراهیم‌علی مولابیگی با بیان اینکه مواد معدنی کشف شده در مناطق مختلف شامل سنگ آهن، سرب و روی، طلا، مس، آنتیموان و زغال سنگ است، افزود: در سال گذشته بیش از یک میلیارد و 580 میلیون تن ذخیره قطعی در کشور کشف و توسط کمیسیون گواهی کشف تأیید شده که این میزان به غیر از میزان ذخایر معدنی کشف شده‌ است که با بررسی و تأیید ادارات کل استان‌ها صادر شده است.

    مدیرکل دفتر اکتشاف وزارت صمت در ادامه با اشاره به اینکه در سال گذشته 70 گزارش پایان عملیات اکتشاف توسط کمیسیون گواهی کشف بررسی شده است افزود: این میزان ذخایر مکشوفه حدود 100 میلیون تن کانسنگ آهن، حدود 79 میلیون تن کانسنگ طلا  و حدود یک میلیارد و 328 میلیون تن کانسنگ مس را شامل می‌شود.

    مولابیگی بیان داشت: ارزش ذخایر طلای محتوی در سال گذشته به بیش از 355 میلیون دلار، مس محتوی به بیش از 8 میلیارد دلار و آنتیموان محتوی به بیش از 72 هزار دلار رسید.

    مدیرکل دفتر امور اکتشاف ارزش کانسنگ آهن را بیش از 598 میلیون دلار عنوان کرد و افزود: در سال گذشته ارزش کانسنگ زغال‌سنگ به بیش از 6 میلیون دلار و ارزش کانسنگ سرب و روی به بیش از 210 میلیون دلار رسید.

    وی  گفت: این میزان ذخیره مکشوفه متعلق به استان های سیستان و بلوچستان، کرمان، کردستان، خراسان رضوی و جنوبی، یزد، اصفهان، مرکزی، آذربایجان شرقی و سمنان است.

    مدیرکل دفتر اکتشاف وزارت صمت اظهار داشت: ارزش ذخایر برجا و قطعی شده 6 ماده معدنی را قریب 10 میلیارد دلار عنوان کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر