غریب پور: سربلندی کشور مدیون خون شهدا و ایثارگری ها است

عصر معدن- رییس هیات عامل ایمیدرو در نشستی با ایثارگران گفت: امروزه سربلندی کشور مدیون خون شهدا، همت و تلاش ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس است.;

غریب پور: سربلندی کشور مدیون خون شهدا و ایثارگری ها است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، خداداد غریب پور که به مناسبت هفته دفاع مقدس با ایثارگران سازمان و رییس شورای فرهنگی ایمیدرو سخن می گفت،‌ با گرامی داشت یاد امام (ره) و شهدای گرانقدر و ایثارگران تصریح کرد: در هر جا و مکانی که مشغول خدمت به میهن هستیم باید پاسداشت این جوانمردی ها و جانبازی های رزمندگان باشیم.

    وی با تاکید بر اینکه اگر ایثارگری های دفاع مقدس نبود،‌ امروزه از چنین امنیتی برخوردار نبودیم،‌ تصریح کرد: مفتخریم و برخورد می بالیم که بخشی از همکاران ایمیدرو در سطوح مختلف مدیریتی،‌ کارشناسی و ... از ایثارگران عزیز هستند.

    رییس هیات عامل ایمیدرو همچنین به ابراز رضایت وزیر صنعت معدن و تجارت از عملکرد ایمیدرو در برگزاری مجمع سالانه و همایش اکتشاف اشاره کرد و گفت:‌ تلاش جمعی مدیران و کارشناسان و تمامی خانواده بزرگ ایمیدرو سبب شده این سازمان برنامه های وسیعی در اکتشاف، جذب و تامین منابع مالی، راه اندازی طرح ها، همکاری با بخش خصوصی ... به اجرا در آورد.

    وی به برنامه فعال سازی معادن کوچک اشاره کرد و افزود: مشخصات 104 معدن برای احیا و فعال سازی آماده شده که به چه روش هایی فعال شوند.

    غریب پور گفت: پیش بینی شده با راه اندازی طرح سال 98 تعداد 10هزار شغل در بخش معدن و صنایع معدنی ایجاد می شود.

    رییس هیات عامل ایمیدرو اظهار داشت: این سازمان با هدف پیشبرد اهداف کلان معدن و صنایع معدنی با 81 مرکز علمی، سازمان، تشکل تخصصی و ... تفاهمنامه امضا کرده است.

    وی خبر داد که به زودی مرکز استارت اپ حوزه معدن و صنایع معدنی،‌ با همکاری سه دانشگاه راه اندازی می شود.

    در این نشست حجت الاسلام اخلاقی نیا رییس شورای فرهنگی ایمیدرو به آیه 40 سوره حج اشاره کرد و گفت: اگر حمله برخی با دفاع برخی دیگر خنثی نمی شد و انسان ها با از خودگذشتگی به دفاع از راه خدا بر نمی خواستند، راه خدا گم می شد.

    مسوولیت میراث داران دفاع مقدس

    اخلاقی نیا افزود: مسوولیت کسانی که میراث دار دفاع مقدس هستند به مراتب بیش از کسانی است که به دفاع پرداخته اند و امروزه روحانیت بالاترین مسوولیت ها را در جامعه ما برعهده دارد و پس از آن نیز زمامداران و روسا هستند و در رده بعدی خانواده شهدا و ایثارگران – به عنوان یادگاران شهدا- قرار دارند.

    وی به آمار کارکنان ایثارگر اشاره کرد و گفت: در ایمیدرو 40 ایثارگر هستند که هم اینک 37 نفر مشغول به کارند که از این تعداد 5 فرزند شهید و دو نفر جانباز وجود دارد. همچنین 41 رزمنده و 7 فرزند جانباز مشغول به کار در بخش های مختلف داریم.

    در این دیدار که مهدی صالحی مدیر منابع انسانی و پشتیبانی ایمیدرو حضور داشت، به اقدامات و خدمات این سازمان به کارکنان ایثارگر و خانواده شهدا پرداخت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر