تمایل جنوب شرق آسیا برای خرید بیلت ایرانی

عصر معدن- کاهش شاخص های قراضه وارداتی به ترکیه باعث شد بهای بیلت صادراتی CIS کاهش یابد.انتظار کاهش قیمت ها در بین مشتریان عامل کمرنگ شدن خرید و فروش در بازار شده است.;

تمایل جنوب شرق آسیا برای خرید بیلت ایرانی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» فولادسازهای CIS بیلت تحویل ماه می و ژوئن را عمدتا به قیمت 505 تا 515 دلار FOB دریای سیاه و دریای AZOV پیشنهاد می دهند که 5 تا 10 دلار پایین تر از هفته قبل است. با اینکه قیمت قراضه در بازار ترکیه کاهش یافت، بیشتر خریداران بیلت به پایش بازار روی آورده و خریدی انجام ندادند و به فشار برای قیمتهای پایین تر تا 500 دلار FOB ادامه دادند.

    پیشنهاد بیلت CIS به ترکیه 525 تا 530 و به بازار مصر 525 تا 535 دلار FOB بود.اما خریدارن ترجیح دادند بیشتر منتظر بمانند و به پایش بازار روی آوردند.

    بیشتر منابع معتقدند به واسطه تاثیر منفی قراضه، قیمت بیلت به روند کاهشی ادامه خواهد داد. مشتریان به دلیل شرایط موجود در بازار قراضه چشم انداز منفی به بازار بیلت دارند و پیش بینی تا حداقل 480 دلار FOB هم مطرح کرده اند.انتظار می رود خریداران ترک برای رسیدن به قیمت 505 تا 510 دلارCFR هدف گیری کنند که معادل 490 تا 495 دلارFOB است.

    به طور خاص آخرین پیشنهادهای فروش CIS به بازار شرق آسیا 545 دلار CFR معادل 530 دلار FOB بنادر شرقی بوده است که البته معامله جدیدی به ثبت نرسید.

    در حال حاضر خریداران جنوب شرق آسیا تمایل زیادی به خرید بیلت ایران دارند که در محدوده 530 تا 535 دلار CFR قرار دارد.به این ترتیب تامین کننده های بیلت پس از فروش محموله های بزرگ به طور فعال در حال مذاکره در بازار هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر