در دو ماه نخست ۹۹ ثبت شد؛

واردات ۸۷ هزار تن محصولات فولادی

عصر معدن- واردات محصولات فولادی (مقاطع تخت و طویل) در دو ماه نخست امسال به رقم ۸۷ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۳۶ درصدی داشته است.;

واردات ۸۷ هزار تن محصولات فولادی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، برپایه جداول آماری انجمن تولید کنندگان فولاد ایران، کل تولیدات فولادی صادراتی در دو ماهه نخست امسال به رقم 247 هزار تن رسید که در مقایسه با میزان 411 هزار تن دوره مشابه در سال 98 افت 40 درصدی دارد.

    واردات تولیدات فولادی در دوره مورد بررسی که توسط انجمن مزبور در قالب جداول آماری ثبت شده، نشان می دهد واردات تولیدات فولادی (مقاطع تخت و طویل) به رقم 87 هزار تن رسید که نسبت به میزان 64 هزار تن در دو ماهه 98 رشد 36 درصدی یافت. 

    مجموع مقاطع تخت فولادی وارداتی در دو ماهه نخست امسال برابر با 84 هزار تن بود و در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته که 46 هزار تن بود، افزایش 83 درصدی را نشان می دهد.

    برابر جداول مورد بررسی، در بین اقلام فولادی تخت، بیشترین رشد واردات مربوط به ورق سرد که به میزان 25 هزار تن ثبت شد و نسبت به دو ماهه نخست پارسال که 11 هزار تن بود، رشد 127 درصد دارد.  

    ضمن اینکه ورق گرم و پوششدار وارداتی هم به ترتیب 69 و 68 درصد در دو ماهه امسال، در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته رشد یافته است.

    رشد واردات مقاطع تخت فولادی در دوره این گزارش در حالی ثبت شد که در این مدت صادرات ورق های گرم، سرد و پوششدار به ترتیب 87، 62 و 54 درصد نسبت به دو ماهه نخست سال 1398 کاهش یافته است.

    مجموع صادرات مقاطع تخت فولادی در دو ماهه امسال به رقم 25 هزار تن رسید که در مقایسه با میزان 118 هزار تن دوره مشابه سال گذشته افت 79 درصدی محقق شد.

    آمارهای مورد بررسی نشان می دهد واردات مقاطع طویل فولادی (تیرآهن، میلگرد، نبشی، ناودانی و سایر مقاطع) در دو ماهه نخست امسال سه هزار تن بود که نسبت به دوره مشابه در سال 98 با رقم 18 هزار تن کاهش 83 درصدی یافت. 

    حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت، معدن وتجارت بیست و نهم خرداد ماه گذشته در اصفهان گفت: این وزارتخانه ضمن حمایت همه جانبه از تولید ملی، عزم خود را برای جلوگیری از واردات بی‌رویه جزم کرده که در همین ارتباط امسال 600 ردیف وارداتی بسته شده است.

    همچنین حمید زادبوم معاون وزیر و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران به تازگی گفت: خردادماه امسال بیش از 2 هزار و 224 قلم کالا ممنوعیت واردات دارند و واردات بی‌رویه نداشته‌ایم.

    وی ضمن تشریح میزان واردات در سال گذشته افزود: پارسال 43.7 میلیارد دلار واردات انجام شد که مربوط به سه نوع واردات کالای سرمایه ای، مصرفی و واسطه‌ای بود و در سال گذشته کالای واسطه‌ای و ضروری 67.3 درصد،  کالای سرمایه‌ای و ضروری 13.6 درصد و 17 درصد نیز کالای مصرفی و ضروری و بقیه سایر کالاها بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر