در نیمه نخست امسال

چه میزان از نیاز کشور به فولاد از خارج تامین شد؟

عصر معدن- طی نیمه ماه نخست امسال، میزان واردات اقلام فولادی در حدود ۱.۳ میلیون تن بوده و بخش قابل توجه نیاز فولادی کشور از تولید داخل تامین شده است. واردات فولادی‌ها در مدت مذکور سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در انواع مقاطع و محصولات فولادی افزایشی رقم خورده، در مورد شمش تغییری نداشته و برای آهن اسفنجی همچنان صفر است.;

چه میزان از نیاز کشور به فولاد از خارج تامین شد؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بر اساس آمار ارائه شده توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، طی شش ماهه نخست سال جاری مجموع واردات انواع مقاطع فولادی، شمش فولادی و محصولات فولادی حدود یک میلیون و 341 هزار تن ثبت شده است که برای مقاطع فولادی و محصولات فولادی بین 4.9 درصد تا 102 درصد بیشتر شده، اما واردات شمش تغییری نداشته و همان 1000 تن در شش ماهه سال گذشته بوده است؛ ضمن اینکه کشور همچنان بی‌نیاز از واردات آهن اسفنجی بوده است.

    طبق آمار، میزان واردات مقاطع طویل فولادی که در شش ماهه ابتدایی سال گذشته 41 هزار تن ثبت شده بود در مدت مشابه امسال به 43 هزار تن رسیده و بدین ترتیب 4.9 درصد افزایش یافته است.

    بیشترین میزان حجم وارداتی فولاد در مدت مذکور سال جاری مختص محصولات فولادی معادل 670 هزار تن است که 145 هزار تن آن در شهریور ماه وارد شده است. میزان واردات محصولات فولادی نسبت به میزان آن در نیمه نخست سال گذشته معادل 351 هزار تن قریب به 91 (90.9) درصد افزایش یافته است.

    میزان واردات مقاطع تخت فولادی نیز در مجموع شش ماه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 102.3 درصد بیشتر شده و از 310 هزار تن در مجموع واردات طی شش ماهه سال گذشته به 627 هزار تن در مدت مشابه امسال رسیده است که 138 هزار تن آن در ششمین ماه از سال جاری وارد کشور شده است.

    طبق آمار، در واردات شمش فولادی نیز امسال به 1000 تن رسیده که همه آن بیلت‌وبلوم بوده و نیازی به واردات اسلب نبوده و مربوط به سه ماهه اول است.

    همچنین واردات آهن اسفنجی هم در شش ماهه امسال همچون مدت مشابه سال گذشته، صفر ثبت شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر