شمش طلا دومین کالای وارداتی ایران از ترکیه شد

عصر معدن- مجموع تجارت (صادرات و واردات) ایران با ترکیه در ۹ ماهه سال جاری به بیش از ۸.۵ میلیارد دلار رسیده است.;

شمش طلا دومین کالای وارداتی ایران از ترکیه شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از تسنیم، رضوانی‌فر رئیس کل گمرک با اعلام این خبر گفت: در این مدت 6 میلیون و 400 هزار تن کالا به ارزش 3 میلیارد و 300 میلیون دلار به ترکیه صادر شده است که به لحاظ وزن 12.5 درصد افزایش و از حیث ارزش 15 درصد کاهش داشته است.

    وی در خصوص میزان واردات از کشور ترکیه در 9 ماهه سال جاری افزود: در این مدت 3 میلیون تن کالا به ارزش 5 میلیارد و 300 میلیون دلار وارد کشور شده است که به لحاظ وزن 12 درصد و از حیث ارزش 17 درصد رشد نشان می‌دهد.

    به گفته وی عمده اقلام صادراتی کشورمان به ترکیه در این مدت شامل گاز طبیعی، اوره، آلومینیوم، شمش آهن و قیر و عمده کالای وارداتی، روغن آفتابگردان، شمش طلا و ذرت دامی بوده است.

    رضوانی فر با اشاره به اینکه حجم ترانزیت مبادله شده بین ایران و ترکیه در 9 ماهه سال جاری یک میلیون و 600 هزار تن بوده است، افزود: میزان ترانزیت در مدت زمان یاد شده از مبدا ترکیه یک میلیون تن و میزان ترانزیت از کشورمان به مقصد مرزهای ترکیه 600 هزار تن بوده است که عمدتاً از مرزهای بازرگان، سرو و پلدشت انجام شد.

    معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران گفت: در 9 ماهه سال جاری حدود 280 هزار دستگاه کامیون از مرزهای دو کشور تردد کردند که از این تعداد 122 هزار دستگاه کامیون‌های خروجی و 156 هزار دستگاه کامیون‌های ورودی بودند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر