در بازدید از نخستین مرکز استارت آپ های معدنی ایمیدرو مطرح شد:

"یونیدرو"، مرکز استارت آپ های معدنی ایمیدرو را راهبری می کند

عصر معدن- رییس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه یونیدرو (موسسه مشترک ایمیدرو و دانشگاه تهران) نخستین مرکز استارت آپ های معدنی ایمیدرو را راهبری خواهد کرد، گفت: با راه اندازی این مرکز، جریان تولید علم در پروژه های معدن و صنایع معدنی عملیاتی خواهد شد.;

"یونیدرو"، مرکز استارت آپ های معدنی ایمیدرو را راهبری می کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، خداداد غریب پور در بازدید از "نخستین مرکز استارت آپ های معدنی" که روسای دانشگاه های تهران و امیرکبیر در آن حضور داشتند، افزود: این مرکز شرکت های دانش بنیان را به منظور رفع نیازهای معدنی کشور، به شرکت های معدن و صنایع معدنی ارتباط خواهد داد.

    وی از برنامه افتتاح رسمی این مجموعه طی هفته های آتی خبر داد و گفت: سازمان ایمیدرو زمینه ارتقای دانش بنیان ها در این حوزه را فراهم می کند و به زودی اساسنامه و شیوه های اجرای مرکز استارت آپ های معدنی ایمیدرو تعیین می شود.

    نخستین مرکز استارت آپ های معدنی از سوی سازمان ایمیدرو و با همکاری دانشگاه های تهران و امیرکبیر ایجاد شده است.

    پوشش ریسک استارت آپ ها توسط شرکت های بزرگ

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه پوشش ریسک استارت آپ ها توسط شرکت های بزرگ مورد توجه است، گفت: با توجه به اینکه فعالیت در حوزه معدن و صنایع معدنی دارای ریسک های مرتبط با خود است؛ شرکت ها باید ریسک فعالیت دانش بنیان ها را پوشش دهند تا خللی در ارتباط دایمی بین آن ها وارد نشود.

    تعامل با دانشگاه ها و مراکز علمی

    غریب پور با اشاره به تعامل مستمر ایمیدرو با دانشگاه ها و مراکز علمی، گفت: راه اندازی کافه معدن، برگزاری جشنواره بهره وری، انجام چندین طرح تحقیقاتی و برنامه تجاری سازی ایده های برتر جشنواره ایده های ارزش آفرین، بخشی از همکاری های این سازمان با دانشگاه های تهران، امیرکبیر، صنعتی شریف و علم و صنعت است.

    وی ادامه داد: ایمیدرو طی ماه های گذشته در زمینه آموزش و پژوهش اقدامات قابل توجهی داشته است و افزایش بودجه 100 و 50 درصدی بخش های "آموزش" و "پژوهش" گواه این ادعا است.

    رویکرد ایمیدرو به آینده پژوهی در معدن و صنایع معدنی

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت توجه به حوزه آینده پژوهی در معدن و صنایع معدنی را از رویکردهای سازمان ایمیدرو خواند و اظهار داشت: جریان تکنولوژی که بر تحقق "علم به عمل" دلالت دارد، باید در فرآیندهای صنعتی به ویژه در حوزه معدن و صنایع معدنی نهادینه شود.

    وی با اشاره به اینکه طرح های تحقیقاتی که نیاز معدن و صنایع معدنی را برشمارند، مورد حمایت ایمیدرو است، افزود: حمایت از استارت آپ ها، ایده های ارزش آفرین، طرح های تحقیقاتی و پایان نامه های دانشگاهی که در زنجیره عملکرد این حوزه موثر باشد، در سطح ملی مورد حمایت این سازمان است.

    رفع مشکلات توسط دانش بنیان ها و تجاری سازی ایده ها

    در ادامه احمد معتمدی رییس دانشگاه امیرکبیر نیز طی سخنانی گفت: اعلام مشکلات اساسی معدن و صنایع معدنی به این مرکز و اقدامات استارت آپ ها در جهت حل این مشکلات، می تواند از کارکردهای اصلی مرکز استارت آپ معدنی باشد.

    معتمدی با بیان اینکه این رویه موجب ایجاد تحرک در بین استارت آپ ها خواهد شد، گفت: از تلاش های رییس هیات عامل ایمیدرو در ایجاد ارتباط موثر صنعت و دانشگاه، تشکر می کنیم و امیدواریم همکاری های بین دو طرف در جهت شکوفایی ظرفیت های داخلی ادامه داشته باشد.

    محمود نیلی رییس دانشگاه تهران در بازدید از این مرکز استارت آپی عنوان کرد: حجم قابل توجهی از پایان نامه و رساله های دانشگاه ها، حاوی ایده های ارزش آفرینی است که می تواند در رفع مشکلات معدن و صنایع معدنی اثرگذار باشد.

    وی افزود: ایده هایی که قابلیت تجاری سازی دارند باید توسط کمیته ای تخصصی در این مرکز، مورد ارزیابی قرار بگیرند.

    موسسه آینده پژوهی دانشگاه شریف، پیگیر همکاری ها با ایمیدرو

    در این نشست حمیدرضا حسینی مدیر شتاب دهنده پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف نیز با بیان اینکه این دانشگاه در ایجاد پارک علم و فناوری پیشتاز است، گفت: دانشگاه شریف در حوزه تجاری سازی ایده ها، تاکنون موفق کرده است.

    وی با بیان اینکه همکاری های این دانشگاه با ایمیدرو در موسسه آینده پژوهی دانشگاه شریف دنبال می شود، افزود: امیدورایم همکاری دوجانبه ای که ایمیدرو با این دانشگاه برقرار کرده است، به تسریع در تحقق اهداف توسعه ای این سازمان کمک کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر