برنامه های جدید حمایتی ایمیدرو از استارت آپ های معدن و صنایع معدنی اعلام شد

عصر معدن- رییس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به برنامه حمایتی ایمیدرو از استارت آپ های معدنی با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گفت: ایمیدرو آمادگی دارد تا از طریق صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی علاوه بر ارایه تسهیلات به دانش بنیان ها، ریسک سرمایه گذاری شرکت های معدن و صنایع معدنی در همکاری با استارت آپ ها را پوشش دهد.;

برنامه های جدید حمایتی ایمیدرو از استارت آپ های معدن و صنایع معدنی اعلام شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، خداداد غریب پور افزود: در راستای سیاست های کلان ایمیدرو، اگر نیاز معدنکاران با ظرفیت های دانش بنیان ها قابل حل باشد، ما از طریق صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی اقدامات حمایتی لازم را نسبت به پروژه و یا شرکت دانش بنیان خواهیم داشت.

    ارایه تسهیلات به بخش خصوصی
    وی با بیان اینکه در مدل حمایتی ایمیدرو شرایطی را لحاظ خواهیم کرد، گفت: نخست اینکه تقاضا باید از جانب معدندار بخش خصوصی باشد و همچنین شرکت استارت آپ متقاضی تسهیلات، مورد تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری باشد.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برنامه حمایت از استارت آپ های بخش معدن و صنایع معدنی از سال گذشته آغاز شده، گفت: در زمینه حمایت از معدنکاران نیز به صورت «تقاضا محور» عمل خواهیم کرد به صورتی که تقاضای ارایه شده، پوشش داده شود.

    امضا تفاهم نامه با صندوق نوآوری و شکوفایی
    غریب پور افزود: در راستای اجرای سیاست های حمایتی ایمیدرو از استارت آپ ها، برنامه امضای تفاهم نامه با صندوق نوآوری و شکوفایی در دست اقدام است.
    وی ضمن اعلام اینکه نحوه همکاری ایمیدرو و صندوق نوآوری و شکوفایی به 2 روش انجام خواهد شد، ادامه داد: یک روش این است که ارایه تسهیلات از محل منابع صندوق نوآوری و شکوفایی صورت گیرد و ضمانت آن برعهده صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی باشد.
    رییس هیات عامل ایمیدرو ادامه داد: روش دیگر می تواند به صورت بالعکس انجام شود به طوری که صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی، تامین کننده منابع و ضمانت آن بر عهده صندوق نوآوری و شکوفایی باشد.

    پوشش ریسک سرمایه گذاری شرکت ها
    غریب پور گفت: یکی دیگر از خدمات ایمیدرو که از طریق صندوق بیمه فعالیت های معدنی عملیاتی می شود، پوشش ریسک سرمایه گذاری شرکت های معدن و صنایع معدنی در همکاری با استارت آپ ها است.
    به گفته وی، با توجه به ریسک بالای سرمایه گذاری در بخش استارت آپ ها توسط شرکت ها، ایمیدرو این امکان را فراهم خواهد کرد که همکاری دو طرف را تضمین کند.

    افزایش سرمایه صندوق
    غریب پور در بخش دیگری از سخنانش در خصوص برنامه افزایش سرمایه صندوق، گفت: افزایش سرمایه 350 میلیارد تومانی در سال 98 صندوق انجام شد و افزایش این رقم تا 500 میلیارد تومان برای سال جهش تولید نیز در حال انجام است که نیاز به تایید رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و وزیر اقتصاد دارد.
    رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: برای حمایت های افزون تر از بخش معادن خصوصی، افزایش سرمایه صندوق تا 1000 میلیارد تومان نیز در دستور کار قرار دارد.
    به گزارش روابط عمومی ایمیدرو؛ گفتنی است صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی از مجموعه های تحت پوشش سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر