روسیه به گروه G۷ باز می گردد

خروج زودهنگام ترامپ از مذاکرات دو روزه با گروه G۷

عصر معدن- دونالد ترامپ ، رئیس‌جمهور آمریکا ، روز جمعه در کانادا واتحادیه اروپا مورد انتقاد قرار گرفت و گفت قصد دارد جلسه‌ با رهبران گروه هفت کشور را ترک کند.;

خروج زودهنگام ترامپ از مذاکرات دو روزه با گروه G۷
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» ترامپ، که علاقه کمی به چند جانبه گرایی دارد، سخنرانی اش علیه کانادا و "معاملات تجاری ناعادلانه " با کشورهای عضو گروه G7 در اوایل روز جمعه را از سرگرفت. کاخ سفید گفت که او 4 ساعت زودتر از زمان برنامه‌ریزی‌شده مذاکرات 2 روزه را ترک خواهد کرد.
    پیش بینی می شود که با خروج ترامپ، مذاکرات در مورد تغییر آب و هوا و انرژی پاک از دست خواهد رفت. این در حالی است که گفته می شود تعرفه های اعمال شده روی این موضوعات نیز اثرگذار بوده است. ترامپ نیز قبل از اینکه نخست‌وزیر کانادا ، جاستین Trudeau و سایر رهبران شروع به برگزاری کنفرانس‌های خبری پر از انتقاد از سیاست تجاری آمریکا برگزار کنند، از این کشور خارج می شود.

    روسیه به گروه G7 باز گردد

    دونالد ترامپ ، رئیس‌جمهور آمریکا، در روز جمعه همچنین گفته بود که روسیه باید درنشست سران هفت کشور شرکت کند. چراکه روسیه در سال 2014 از این گروه اخراج شده بود. در واقع اعضای گروه 7 متشکل از کانادا، آلمان،فرانسه، ایتالیا، ژاپن، انگلیس و آمریکا در جریان نشستی در هلند با انتشار اعلامیه‌ای در لاهه، ضمن محکومیت رسمی موضع‌گیری اخیر روسیه درباره تحولات اوکراین و استقلال شبه‌جزیره کریمه از این کشور، اخراج روسیه از گروه 8 را اعلام کردند.

    ترامپ قبل از ترک واشنگتن به خبرنگاران گفت :  ممکن است از نظر سیاسی صحیح نباشد، اما ما باید روسیه را در میز مذاکره داشته باشیم. 
    سایر رهبران گروه G7، از جمله میزبان نخست‌وزیر کانادا ، جاستین Trudeau، قبل از این نشست منتقد سیاست تجاری ترامپ بودند و تحمیل تعرفه‌ها بر فولاد و آلومینیوم وارداتی از متفقین از جمله کانادا و اتحادیه اروپا را محکوم کردند.

    این موضوع در خالی مطرح می شود که ریاست‌جمهوری ترامپ با بررسی از سوی یک فدرال به دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016، اشاره کرده است اما هم مسکو و هم ترامپ هرگونه فعالیت این‌چنینی را انکار کرده‌اند.

    ترامپ قرار بود در اوایل روز شنبه جلسه گروه 7 را ترک کند تا برای نشستی با کیم جونگ اون رهبرکره‌شمالی در روز سه‌شنبه آماده شود. این گروه از ایالات‌متحده، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و بریتانیا تشکیل شده‌است.
    سرمایه گذاران گفتند ، ترس از جنگ تجاری، انتظارات از افزایش قیمت‌ها در ایالات‌متحده، و این تصور که بانک مرکزی اروپا به زودی شاهد کاهش محرک پولی عظیم آن خواهد بود، خطرناک خواهد بود. 

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر